Spökerier på Mosaikplatsen....

Här har spöktats lite nu de senaste dagarna. Var ett tag sen sist. Senast som det spökade rejält var när vi kommit hem med Mathilda från BB. Men sen har både jag och janne kännt att här är någon i lägenheten titt som tätt. Någon som håller till i hallen, går bakom en i köket osv. Även Mathildas kusin Thilde sa att där är en "spökelse" i hallen här. Men igår så var janne i köket och jag och Mathilda satt i soffan och kollade på tv. Jag hade hängt upp hennes trämobil dagen innan i en krok i taket här i vardagsrummet. Plötsligt så kommer något vitt farandes förbi och sätter igång mobilen i en rejäl gungning. Kallade på janne och han såg det med. Kan säga att mobilen numera är nerpackad i lådan igen;)

Det senaste var idag, för bara en timme sen. Jag stod i köket och lagade mat. Hade Mathilda med mig i sin sitter. Hon satt bakom mig och lekte med sin grodsnuttis. När jag vänder mig om några sekunder och sen kollar på henne igen har hon flyttats en bra bit ifrån där hon nyliget suttit och var vänd mot köksfönstret. Hon kan inte ha gjort det själv!! Utan att jag märkt eller hört att hon flyttat sig, nej. Galet. Tror det måste bli ett samtal till Kerstin medium en dag snart. Tror inte jag kommer ha tid att besöka henne där ute i skånska skogarna, så får se om vi kan ta det via telefon. Nyfiken på vem/vilka som huserar här hos oss. Har ju mina misstankar såklart. Så länge janne också är hemma bryr jag mig inte, men imorgon går han på igen och ska jobba 2 nätter. Då är jag inte så kaxig kan jag säga:S

Nu ska jag snart ta loppan i vagnen och gå ut på en liten kvällspromenad. Läste föresten ut min super tjocka bok i förra veckan ;"En förtjusande man." Väldigt bra! Men tog över sommaren tills nu hehe. Läser bara några sidor per dag. Inte alltid varje dag. Men nu har jag börjat på Magdalena Graafs bok; "Det ska bli ett sant nöje att döda dig." Föresten, är det något av er som läser min blogg som lånat min bok av Jessica Andersson? Kan inte hitta den någonstans och har så för mig att någon lånat den.

Blir nog film ikväll igen. Igår såg vi "Sova med fienden". Den var bra. Undrar om jag inte sett den innan...

Hej svej!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Usch va läskigt! Du har ju berättat tidigare oxå att det händer saker där i eran lgh...men att Mathilda skulle ha flyttat på sig själv är ju helt utesslutet...undra vem/vilka spökar där? Men det har ju inte hänt några "onda" saker, så det måste vara nån snäll person som vill vara närvarande hos er. Intressant å höra sen om du pratar med nån kunnig om det här! Kramisar!

2011-09-26 @ 21:59:14
Postat av: Katja Ekstrand

Usch, Har svårt att tro på de okända. Men jag ska erkänna att jag vill inte komma i närheten av det.Hade det varit hos mig vet jag inte vad jag hade gjort. Lycka till och jag hoppas att ni får bukt på det. Kram

2011-09-26 @ 23:00:25
Postat av: Heidi

Oj,vad läskigt! Du får berätta vad mediet säger sen! Graafs bok är btw riktigt bra tycker jag, även Jessicas bok är bra men den lånade jag av en annan! :-) Kram!

2011-09-27 @ 19:33:06
URL: http://heidierving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0