Torsdag med sol och regn

Vid 11 idag kom våra gäster. Var trevligt! Hann äta i lugn och ro då våra små sov i ca 1h allihopa. Skönt=) Blev en del mamma/barn snack såklart men även annat också. Emma och Alma hade tid på BVC så vid 14 körde de hemåt igen. Då åt lilla Mathilda lite sen gick hon och jag ut på en timmes promenad. Härligt! Iallafall först då solen sken. Men andra halvan hemåt kom gråa moln sen spöregn och mega blåst från ingenstans! Galet! Jag var helt dyng sur när vi kom hem!! Lillan var torr som tur var då jag alltid har regnskyddet med.

En diskussion i hushållet ikväll.

Mathilda är lagd för natten men vägrar sova. Jag tar upp henne och blandar ihop lite mer ersättning då jag antar att hon är mer hungig.

Janne; ska du ge henne mat igen? Hon åt ju för ett tag sen bara.
E: Ja men jag hör ju att hon är hungrig. Hon äter ju mycket på kvällarna innan hon ska sova.
J: men kolla så hon inte får ont i magen av all mat, du sa ju hon skulle ha banan med efter förra måltiden.
E; var ju bara lite mosad banan, är ju mest för hon tycker det är gott!
J; du är ju som en del personer som ger mat till sitt barn så fort det skriker!
E; Gör jag ju inte! Hon äter oftast var 3:e timme men ibland blir hon ju hungrig oftare! Sluta tjata om att hon får för mycket mat, hon äter ju inte om hon inte är hungrig! Du låter så nedvärderande när du håller på så!
J; gör jag väl inte? Jag nedvärderar inte dig.... Gå och duscha nu så vi kan börja kolla på filmen!


Till saken hör att hon åt sin lilla sladd ersättning som jag blandade sen somnade hon som en stock;)


En annan sak var också idag när jag dammsugade och åter igen klagade på jannes "smutsiga" hörna vid sängen.
E;Vad gör du här egentligen eftersom här alltid är massa smuts? Din lortgris.
J; men det är ju Zorro som hoppar upp och ner!
E; Zorro... han hoppar väl upp och ner på min sida med men så ser det inte ut där!
J; tystnad....


Ja... så kan det låta här hemma! Men vi älskar varandra ändå! Nu blir det nattbio;) KRAM


Kommentarer
Postat av: Heidi

Haha, känns gött att vveta att det inte bara är vi som har "diskussioner" liknande dessa hemmavid! :-D

2011-09-23 @ 09:51:58
Postat av: Katja Ekstrand

Haha skönt att du vågar dela med dig. Tror alla känner igen sig. Fast de har svårt att säga det.Ingen är perfekt:)))

2011-09-23 @ 16:03:47
Postat av: Emma

Haha ja alla har nog någon form utav diskussioner hemma. ingen är perfekt;)

2011-09-24 @ 14:59:56
Postat av: Farmor

Jodå Emma, alla har sina diskussioner hemma, helt normalt. Men om man alltid tycker likadant, då blir det långtråkigt i längden...vi har haft våra dal-ochbergbanor, men allting går att lösa! Man älskar ju varandra, oavsett! Och barnet (n) är ju centrum i ens liv, men man kan ju ha olika åsikter utan att det tär på förhållandet.

Kram på er alla 3 plus Zorro från oss från skogen!

2011-09-24 @ 22:51:09
Postat av: Hanna

känner igen vissa diskusjoner! haha:)

2011-09-25 @ 20:55:06
Postat av: Anonym

hehe Hannalainen, I know you do;)

2011-09-25 @ 22:01:51
Postat av: Anonym

Pirjo; absolut får man ha olika åsikter, man är ju två helt olika personer. Båda tycker iof alltid att man själv har rätt haha. Men ibland får en ge sig=)

2011-09-25 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0