Besökssöndag och fixarmåndag!

Igår kom ju madde&magnus hit på besök under dagen. Mycket trevligt! Verkligen en kanon kille maddis träffat=). Blev att janne var hemma igår då sökningen blev inställd. Vi åt lunch ihop när de kom vid 13. Jag lagade paj med quornbitar (ska eg vara grillad kyckling.) creme fraishe, grädde, tacokrydda, vitkål och lök. Och givetvis riven ost över. Receptet hittade jag på matplatsen. Den blev mycket god faktiskt. Efteråt gick vi en promenad nerom grötvik. (Vart annars?). Avslutade promenaden på ICA söndrum och köpte med ingredienser till bärpaj med vaniljsås som vi fixade till när vi kom hem igen. Vid 20 igår kväll körde de neråt skåne igen där de ska fira valborg. Mathilda fick en söt giraff i födelsedagspresent. Mycket passande då lillan gillar just giraffer. Och jag fick ett te från NK; cheescake!
Längtar tills vi ses nästa gång maddis<3.



  

Idag är det bakdag här hemma. Jag har nyss bakat lite till kalaset imorgon, resten tar vi senare ikväll. Ska snart iväg och tvätta bilen och slänga lite skräp på tippen. Och ikväll ska vi ner till örnäsudden och kolla på majbrasa. Innan idag kom en man hit från markservice och klippte upp en bit av vår häck och tog bort en bit av staketet så vi kan köra in och ut med barnvagnen på uteplatsen. Vi bad om det redan förra året men inget hände. Skönt nu att ha det klart!

Trevlig valborg på er alla! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0