Helgledigt!

Idag klev vi upp runt 8. Jag vet, tidigt för oss haha. Men är skönt att komma upp i tid. Vi försöker vända på Mathildas sovvanor med så det blir lättare de få gånger hon börjar 6.30 på dagis. Inte bara därför för är rätt sällan, men bättre att komma upp i tid och så somnar hon tidigare på kvällen. Så hinner vi umgås med och så kommer man i säng i tid även om man vill kolla film=).
 
Snart ska jag och loppan ut i snön och ner till Ica Söndrum för att handla polkagrisar till polkagristryfflar som jag ska baka idag, Ska även hämta ut några paket som anlänt. Sen i eftermiddag får vi fint besök av min kära lillasyster med karl. Ska äta middag och dricka glögg. Ser jag mycket framemot.
 
Vi har även fått en liten trottsig tös i hemmet. Ja, inte hela tiden och inte jätte mycket men får man inte exakt det man vill ha just då och kanske är lite trött så gråts det som bara den och hoppas att hon får vad hon vill. Igår handlade det om fler pepparkakor men tre stycken fick räcka. Hon snodde den sista av sin pappa. Galenpanna<3.
Gjort väsen av sig inne på Maxi igår hade hon också gjort sa janne när de var där, men hon var hungrig då så inte så konstigt. Hon har alltid varit lugn när vi handlat, glad å busig och tjoat av glädje dock men aldrig gnällt eller gråtit. Men det lär ju komma mer och mer hehe. Man är glad så länge det är lugnt;).
 
Jag har jobbat nu mån-tors, hunnit träna 3 gånger faktiskt, styrka, spinning och simmat. Ska nog träna på söndag med tror jag. Är ledig nu i tre dagar. Skönt. Har varit jannes lediga vecka nu så då kan jag få ihop 3 tränings pass iallafall. Annars är jag som sagt glad över mina två iallafall. Även om 3 är optimalt. Har bokat tid med instruktör om två veckor som ska få sätta ihop ett nytt styrketräningschema till mig. Kul med helt nya övningar och sen vill jag ha en riktigt bra för att trimma sidfläsket. Inte haft så mycket problem med det förr men nja, nu sätter det sig gärna där. Usch. 
 
I veckan var jag föresten hos optikern på återkontroll. Allt såg fint ut så hon verkade inte förstå varför jag skulle dit igen. Efteråt gick jag på stan, köpte en tunika och en pulka till Mathilda och kaffe&the till mig och janne.
 
Syrran var hon ett medium i onsdags med. Alltid lika intressant. Visste ju att mamma är med oss, och glad över att ha blivit mormor var hon med och hon tyckte Mathilda blivit så stor.<3 Sen var hon så glad över att både jag och Lina stadgat oss och har fått bra liv. Älskade mamma. Saknar dig så!!<3<3<3 Zorro hade med kommit in i bilden och klagat för Lina att han frös så mycket och ville bli insläppt. Mediumet hade sagt att hon nog fick ringa mig så vi fick släppa in honom haha. Rätt komiskt för han var ute då. Var av henne jag fick hjälp att hitta Zorro för några år sen när han var bortsprungen. Tycker det är så fräckt. Ska dit till henne med inom en snar framtid, var några år sen sist.
 
Imorgon är planerna ett besök på busfabriken. Hade vi haft bilen lagad hade det blivit badhuset i laholm. Men ska gå inom verkstaden då med och höra med vår vän Nasser om han kan hjälpa oss få dit den eller hur vi ska göra. (den har ju inga fungerande bromsar.) Måste fixa den. Ska till Malmö och klippa mig och Mathilda hos Mollan på torsdag nästa vecka så hoppas vi har den tills dess:S.
 
Tjingeling och trevlig helg!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Söta Mathila! Blir kul att ses snart! Kram

2012-12-09 @ 17:23:19
Postat av: sv;

Ja ska verkligen bli kul Hannanas=D

2012-12-12 @ 21:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0