Paket i massor

Eller en del iallafall körde jag inom Ica och hämtade ut idag efter jobbet. Var ett paket från min kära mormor som köpt lite fint till Mathilda. =) Jackan var dock i strl 74 men tror den passar. Hon har strl 74/80 just nu. Mest byxor som behöver va 80=). Även min klocka till jobbet hade kommit och lite skönhetsprodukter från Yves Rocher. Och ett paket med böcker från barnensbokklubb som vi nu ska testa på istället för Goboken. Vi fick en imsevimse bok i samma stuk som pepparkaksboken Mathilda fick i julklapp av moster som hon älskar! En imse vimse cd skiva med 33 barnlåtar, alfons böcker 2st och alfons gosisar och en tygbok. Kanon!

   

Blir jobb mån-fre denna veckan på 53:an. Kul. Sen är jag ledig i helgen, då ska vi in till stan en sväng tror jag på lördag sen på söndag kommer Aleksandra, Andrej och lilla Josefine över på lunch. Ska bli trevligt. Sen på måndag ska jag jobba natt å ja sen är snart februari månad över. Galet. Å snart fyller jag år;).

Kom föresten på en negativ sak som jag faktiskt grubblar en del på, speciellt sen vi fick lillan. (På tal om mitt positiva inlägg för ett tag sen, som ju stämmer.) Men jag är sååå rädd för att dö. Lämna Mathilda utan mamma. Vill ju finnas med henne hela livet. Vet inte varför jag kan tänka så mycket på det ibland. Dyker upp då och då och jag får sån ångest. Är säkert för min egen mamma inte finns i livet, men är säkert vanligt bland föräldrar att tänka så. Man vill ju det allra bästa för sitt barn. Hade även en period då jag var så rädd för att något skulle hända Mathilda. Men så sa maddes mamma till mig i jul när vi var där att så kan man inte tänka utan vara glad för det man har och det som är nu. Maddes föräldrar förlorade sitt första barn när han var bebis. Så nä nu har jag slutat tänka så. Lite knäpp är man allt!

Nu sover hela min lilla familj, janne ska jobba inatt, och Mathilda satt på golvet nyss och lyssnade på nya cd skivan och plötsligt blev hon så trött så hon trillade ner på sidan och slog i huvudet lite. Inte lätt=). Så hon fick göra pappa sällskap. Hon vaknade vid 6 imorse när jag skulle köra och var hur glad och pigg som helst. Sen somnade hon inte om förän vid 9.30 sa janne så de gick upp vid 12 idag. Zorro kom också in och joinar dom i sänghalmen. Ska ut och gå en sväng sen när lillfisen vaknat och ätit lite.

Happ, annars har jag nog inte något nytt att berätta. Jobbar kväll imorgon så hoppas få sova lite. Beror på om Ms hosta fortfarande håller på. (Vilket jag skulle tro stackarn.)

Tjingeling!

 
Såpbubblor är bland det roligaste=)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Emma nu är Mathilda så lik dig att det är skrämmande !!

2012-02-23 @ 08:24:41
Postat av: Sv;

haha tycker du jonna! Kul å höra=)

2012-02-23 @ 12:02:12
Postat av: Hanna

Jag tror alla som har barn har sånna tankar ibland att man är rädd att nåt ska hända, tror det är bäst att tänka på allt roligt man gör i hop, men ibland kan man inte styrA sina tankar. Jag har feks sånna tankar ibland att jag är livrädd att T ska bli kidnappad eller nåt, så hemskt! Fina kort på bloggen:-)

2012-02-23 @ 18:47:52
Postat av: Farmor

Jag hade oxå sånna tankar då barnen var små, mest var jag rädd för plötslig spädbarns död, var o kollade flera gånger att allt är ok, men jag var oxå rädd för att själv dö, speciellt då jag var ensam hemma med barnen. Jag tror att det är rätt så vanligt med sånna tankar.

Tänk på allt roligt ni haft och kommer o ha med lillan, kul o få följa hennes utveckling! Tänk positivt Emma! Kramar till er alla!

2012-02-23 @ 19:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0