Sjukdomstider!

Det blev ingen lång vistesle i Jönköping. Vi kom dit vid 17 på fredag em och fick åka hem 05 på lördag morgon. Mathilda åkte på en förkylning med ont i öronen som gjorde att hon inte kunde sova på hela natten, endast sittande i min famn och lutade sig bakåt mot min axel och då kunde inte jag sova eftersom jag fick sitta upp med henne hela tiden. Höjde under sängen med böcker och försökte lägga henne där men då gallskrek hon. Kände inte igen mitt barn!! Linda var nere hos oss flera gånger under natten och tillsist sa hon att de kunde eskortera oss hem ifall vi ville hem och det ville vi. Jobbigt när hon mådde så dåligt, sen även att inte vara hemma då och ha hennes pappa till hjälp. Så vi packade bilarna, Linda körde vår så jag kunde vila lite och Joel och Elin hängde på i deras. Som tur var sov Mathilda då hela bilfärden. Ni är guld värda! Vänner som er skulle alla ha. När vi väl kom hem så blev det mer panodil för lillan sen lite gröt (några skedar) sen la vi oss och tillsist somnade hon och vi sov i 3h. Skönt det. Natten som var var hyfsat lugn. Hon sov från 10-07, gnydde lite bara. Men fm här var lite jobbig, då febern gått upp till 39 och hon skrek och skrek om vi satte oss i från henne. Hon vill vara hos oss hela tiden. Men efter mer panodil vid 12 somnade både far och dotter och sover än. Skönt för henne. Ingen aptit har hon men dricker vatten och några skedar fruktpuré och lite mat. Ingen gröt. Välling ibland. Stackars!! Å jag känner att jag med är på väg å få något igen. Suck.... Har en känlsa av att hon fått det från BVC. Fanns massa leksaker som tillhör BVC på filten under massagetiden som Mathilda fick tag i. Brukar inte vilja att hon leker med "offentliga leksaker" pga alla bakterier men lät henne göra det bara då eftersom de andra lät sina så ville inte verka konstig. Men nä aldrig mer!

  

Annars under fredagskvällen innan lillan blev dålig hann vi med massa prat, god mat, lite vin och tv tittande. =) Synd det inte blev hela helgen som planerat men är ju sånt här som kan hända. Får ta igen det snart<3.

 

Öronen verkar hon inte ha ont i längre, var nog något lock för när jag ringde sjukvårdupplysningen igår morse petade hon sig i örat och något fuktigt kom ut. Så nu kan hon ligga plant utan att ha ont men har ändå bunkrat upp under huvudsidan vid hennes säng så hon ligger högre. Är nog febern och förkylningen nu som är jobbig. Hon har aldrig haft sån hög feber innan. :(

Jag har passat på att diska undan nu när mina andra familjemedlemmar sover. Ska kanske ta mig ut på en liten promenad senare för att ta lite luft. Mathilda får stanna inne.

Igår kväll äkte jag och handlade så vi fick lite mat. Gjorde tacopaj till melodifetivalen och åt biskvier till efterätt och cheezballs. Blev sugen på det, inte ätit det på år och dar. =)

  

Hoppas ni andra haft en bra helg!


Vi fick fina presenter (julklappar) av familjen i Jönköping<3

Kommentarer
Postat av: Jonna

Krya på er, stackars Mathilda!

2012-02-13 @ 21:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0