Ny tv, fest och LV6 70 år!

Har hänt lite sen sist jag skrev! Joan kom och besökte oss i onsdags kväll när Jenny hade virkcafé. Åt middag och hade det trevligt. Innan på dagen var vi på stan en liten sväng. Jag köpte bl.a en väska. (som jag funderar på att byta i veckan). I torsdags kom nya tv:n och janne fixade och donade med tv bänken och tvn. Blev fint! Nu är även vi moderna;). Natten tors-fre tillbringade jag på jobbet med madde&Lucy. Roligt gäng men vi hade en "spring natt". Så man var rätt trött när man gick av. Tog mig ändå ut och sprang 5km i fredags när jag kommit upp, sen var det till att fixa sig för avd fest. Träffades några stycken hemma hos Jenny först och gick sen gemensamt bort till marinstugan där festen hölls. Var en mycket trevlig kväll med hawaii-tema, tipspromenad, lekar, uppträdande från avd egna "babushkor" och "Loreen", limbo dansades och god mat och dricka förtärdes. Givetvis blev det lite dans senare med. KUL. Roligt gäng arbetskamrater man har! 

              

Igår begav sig janne upp till regementet vid 10 tiden för att stå vakt när LV6 firade 70år. Jag och Mathilda sov till 10.30 sen klev vi upp. Tur jag inte drack så mycket så jag behövde känna av det. Fixade lite här hemma sen körde vi upp till Lv6 och mötte Jenny, Joan och Simon vid kvart i två. Janne agerade parkeringsvakt och hade  varit snäll och paxat ett nära p-plats till oss. Tittade på när musikkåren spelade, öb pratade och lite sånt. Tog oss sen in på ett fik där inne på området så barnen fick äta och vi fick oss något att dricka. När janne sen kom visade han Joan runt lite bland alla maskiner och fordon. Efter 16 sen körde vi alla hem till oss för lite grillning! Mums så gott. Dock fick vi sitta inne och äta pga det blåsiga vädret. Men ut på promenad gick vi efter maten för att undersöka den nybyggda lekplatsen nere vid Grötvik. Efter lite lek (mest bland oss vuxna) gick vi sen hemåt igen för att fika lite på bärpaj med vaniljsås! Var en mycket trevlig dag/kväll.

             

Idag hade vi tänkt att bara ta det lugnt med film. Jag satte igång att baka blåbär&marsan knutor till lite söndags fika och då ringde jobbet. Så ska jobba inatt på 52:an. Blir inget med den filmkvällen vi planerat. Men man måste ju jobba också!! Varit ledig innan torsdag i 1 vecka. Inte tokigt det inte=).

Nu ska jag äta lite sen lägga mig och vila tror jag. Får se om jag åker och tränar lite styrka innan jobbet. Annars blir det en promenad hemmavid.

Hoppas ni haft en bra helg alla! KRAM från oss

Kommentarer
Postat av: Anonym

livet vore inte kul utan dig heller sissy fissy, glad jag har dig, å kommer alltid vara!! <3

2012-06-03 @ 20:37:00
URL: http://laiiner.blogg.se/
Postat av: Hanna

ni har säkert större tv än oss nu,haha,det har väll alla,men vår var modern för 4 år sen;-) den blir Thildes snart så köper vi en ny men prioriterar först nya möbler nu,vill byta ut ALLT! måste bara spara lite peng..:)

2012-06-08 @ 10:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0