Helgen som var

I fredags var jag på jobbet, kom hem 22. Allt hade gått bra för Malin&Mathilda. Malin är ju en favorit så trodde inte det skulle vara några problem. Mathilda somnade direkt när jag kommit hem, så då satt jag och malle ett bra tag, drack te, fikade och tjattrade om allt och inget.
 
På lördagen åkte jag och lillfis in till stan för att träffa Anna M. Vi åt lunch på restaurang Peking, mycket god buffé med thaimat och sushi. Gick lite i affärer sen avslutade vi med ett besök på pippiparken. Kul att träffa Anna, blir inte så ofta tyvärr. På kvällen sen kollade jag på Twilight breaking dawn när Mathilda somnat. Janne jobbade ju helgen. Åt daimtårta, choklad och mango och drack te. Man får ju göra det lite mysigt för sig även i sin ensamhet;). Längtar efter att få se fortsättningen på Twiight nu!!
 
 
I söndags så var vi ute på en långpromenad och lek i lekparken medans pappan i huset låg och sov. När janne sen vaknat tog vi det lugnt ihop, jag skippade träningen så kollade vi på film på kvällen, beställde pizza och frossade i pecannötpaj till efterätt. Vi såg på en dansk film; Over the Edge. Den var helt ok.
 
Sen igår var det måndag och jag infann mig på en lugn kväll på jobbet. Ledig idag igen, sen har jag jobb ons kväll, tors dag, ledig fredag sen jobbar jag helgen. Nu har jag lärt mig att koppla ihop alla delarna till en respirator. Var inte så krångligt som man tror. Lär mig något nytt varje dag jag är där.
 
Idag hade vi planerat en mysig utflykt med picknick mot laxvik eller någonannanstans ditåt. Men så vaknar man upp till regn och rusk:S. Lutar lite åt att åka å bränna pengar istället på Gekås eller Ikea. haha. Vi får se. Storhandling står på schemat idag med sen skulle jag behöva träna, men annars får det blir ett pass imorgon innan jobbet. På fredag är det spinning som gäller!
 
Måste föresten tipsa om nässelte som rensar ur kroppen! Läste att man skulle dricka 2-3 koppar om dagen i 2-4 veckor. Skulle vara bra mot bl.a eksem. Kroppen behöver rensas ur när man har eksem och andra problem, har jag hört förut. Så jag köpte clipper te med citron smak. Smakade gott och gick lätt att dricka. Och visst försvann mitt handeksem efter dessa veckor. Och att rensa ur kroppen på slaggprodukter är ju aldrig fel.
 
Nu ska jag klä om så får vi se vart det bär idag! KRAM
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nässelte ska inhandlas, tack för tips!

2012-09-16 @ 21:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0