Utan parabener

Det är det nya för mig. Tänkt på det förut med men sen har jag liksom trott att de flesta tagit bort parabener ur sina produkter då det blev sådana rubriker för några år sedan. Men icke.... när jag började läsa på de produkter jag använde blev jag väldigt besviken.... speciellt på Yves Rocher som jag trodde bara hade naturliga produkter. Visst har de parabenfritt men även en hel del med... Stort minus!!
 
Mitt älskade Redken schampoo innehåller parabener tyvärr så det blir schampoo och balsam från John Masters Oragnics nästa gång. (Tips från Hanna). Å deras argan oil ska vara riktigt bra både för hud och hår. Även mitt puder från Isadora ska bytas ut mot något annat, då det innehåller parabener:(. Synd då jag är så nöjd med det för ett budgetpris. Men parabener är ju hormonstörande och kan främja tillväxten av cancerceller så NEJ Tack! Givetvis har jag hela tiden köpt parabenfritt till våran lilla loppa<3.
 
 
Hittade nya dag/nattkrämer på apoteket igår som jag funderar på att köpa. Parabenfria produkter och även ekologiska, inte så dyra heller. L300 från apoteket är också bra och billiga hudvårdsserier utan parabener. Annars har de också parabener i en del produkter, tyvärr.
 
Annars så har jag jobbat idag, tränat ett jobbigt indoor striding pass och kollat på Revenge. Givetvis har jag även mys med älskade ungen min och umgåtts med karln. Börjar kl 14 imorgon. 5 dagar på raken med jobb nu... tur maj bjuder på mer ledigt;). Igår hade vi vår enda lediga dag tillsammans denna månad. Då blev det något så roligt som storhandling, städning men även lite slappande och vila. Kan behövas!
 
I tisdags kom Natalie&Kristina hit på fika efter att jag vaknat från ett nattpass. Åt frallor och banankaka och snackade iväg tiden som vanligt. =) Natalie har verkligen en stor mage nu, bebis i maj!
 
Nä kanske man ska ta sig en bit mörk choklad innan sängdags? Tål att tänkas på.
 
KRAM på er

Kommentarer
Postat av: Hanna

Köpte du oljan oxå? jag köpte en annan hos frisören med argan olja, helt okej,men gilla faktiskt den bättre från PROFFS som jag köpte på gekås för 15,- ;-D

2013-04-19 @ 10:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0