Middags tips!

Gjorde mormors ansjovispaj i dag till middag. Mums! Receptet är enkelt; stek upp två lökar (hackade) fyll ett pajskal som är förgräddat med lök, ansjovis, äggstanning och in i ugnen. Riktigt gott med en god sallad till.
 
Ett annat gott recept är lax med knorr som jag hittade på matplatsen. Viktoria där ger mig ständigt inspiration och tips på både mat och bak.
 
4 port:
4 st laxfiléer (eller hel laxsida ca 600 g)
3 dl grädde
ca 1 msk KNORR fikskrydda
salt
1 kg räkor med skal

Lägg laxen i en ugnsform. Smaksätt grädden med KNORRkryddan och salt. Häll detta över fisken och sätt in i ugnen, 200 C ca 20 min. Skala under tiden räkorna och strö dem över fisken när den är färdig. Mums!

 
Jobbade kväll igår, dag i dag, dag imorgon och kväll på torsdag, ledig en dag sen jobb tre dagar till. Hoppas bara jag håller mig kry!! Kände mig slö och hängig idag på jobbet och är lite skrovlig i halsen. La mig och sov en timme när jag kom hem, Mathilda gjorde mig sällskap och sov på min ena arm.<3 Hon är så trött idag med så bytte bara pjamas på henne vid 20 och sen fick hon välling och somnade igen. Tar på krafterna att vara på dagis. Nu jobbar janne två nätter så imorgon blir det en lång dag för henne på dagis. Hoppas bara hon sover bra inatt, brukar vara lite sisådär just de dagar då hon och jag ska upp tidigt.... samtidigt kan hon ta rejäla sovmorgnar när hon och pappa är lediga. Till 10.15 sov hon idag tydligen.
 
 
Mathilda har en ny bästis, Hello Kitty från H&M fick följa med hem förra veckan. Två bästisar nu alltså, eller ja kossan leder nog fortfarande, kisen är nog mer som hennes lilla "bebis" som hon bäddar ner lite överallt. =) Andra bilden är från helgen då vi sovit hos J&H.
 
Jag på jobb en natt förra veckan. Nina tyckte jag såg ut som västa Greys Anatomi läkaren. Skenet kan bedra...Men visst ser det professionellt ut!? Haha. Ska det vara sterilt så ska det. Jag utför dock inga ingrepp.... som tur är;)
 
Nu blir det en varm dusch, honungsvatten och panodil sen sängen! Håll tummarna att detta inte blir något långvarigt, har redan varit sjuk så det räcker....

Kommentarer
Postat av: Ninis

Ja doktor Emma kanske ;) Snygging! Vi ses på fredag, ska bli jättemysigt! Puss <3

2013-03-06 @ 07:35:03
Postat av: Hanna

Vilken snygg doktor;-) krya på dig Emmanas, ser fram emot att ses snart !!<3

2013-03-06 @ 20:35:29
Postat av: sv;

ja eller hur tjejer haha! Synd vi inte kunde ses idag Ninis, dumma sjukdommar:( Snart ses vi Hannanas, då ska vi vara friska=) kram

2013-03-08 @ 20:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0