Påskligt besök

I onsdags kväll kom Hanna, Björn och Thilde på besök från Norge. Jag jobbade torsdag kväll och fredag dag, lite trist men går inte att få ledigt på jobbet just nu. Blev ju storhelg i fredags med så gör lite gott i kassan. Janne gick av i torsdags så de sysselsatte sig själv här hemma=). I fredags slutade jag innan 15, hem och hjälpa till att fixa påskmaten som janne satt Hanna&Björn i arbete med. (stackars gäster). Sen kom Lina, Andrée, pappa och Mona vid 17 tiden. Vi åt så vi blev proppmäta allihopa, även chokladtårta till efterätt. Men gott var det! Tårtan blev jag dock lite besviken på. Den var god, men inte himmelsk. Brownie fudge cheescake. Receptet finns här. Gillar mer mastig choklad, med 70%ig choklad i. Men alltid kul att prova något nytt. Påskharen kom även på besök till de små två gånger under fredagen. Igår åkte jag och Hannanas till Gekås efter frukost. Lagom med folk och vi gjorde en del fynd. Är nöjda båda två, köpte inte något "onödigt" och slösade utan valde med omsorg. Barnen och männen verkade nöjda med. Mathilda blev super glad över sin nya vårjacka (vind och vattentät) och sin nya baseball jacka. Hon skulle sova i den så så blev fallet;). Gick inte att ta av. Köpte även 64 pack kritor till henne för 12 kr(!) vattenfärg, nytt block, en potta så nu äntligen blir det potträning om damen visar intresse. Hon fattade direkt iallafall vad man gör där för satte sig på den och låtsades krysta. Toka! Köpte en nu necessär till mig, en ny väska då min andra används på jobb, söta glasunderlägg i trä, strumpor, underkläder, halsband till Zorro, överdragbyxor till lillan, pjamasar, bokstavstavla... ja var nog det. Blir en tur dit nästa månad med för presenter till M som fyller år. På kvällen när vi kom hem åt vi pizza och kollade på film; Django unchained. Bra faktiskt, lite väl mycket "splatter" men lite komisk och spännande. Får 3/5 av mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mathilda fick fina presenter från Norge med, kaffekokare, kläder, pussel, doktorsset. Och en trehjuling. (av sin farmor&farfar). Jag fick med presenter=) ansiktsrengöring, ansiktskräm, te, plånbok och armband. Vi fick fina tårtbestick i inflyttningspresent av Jonna&Michael och fina blommor av Hanna&Björn.
 
Nu ska herrskapet snart bege sig vidare hemåt. Varit trevliga dagar! Janne jobbar i natt men jag är ledig till på tisdag, idag blir det träning och imorgon ska jag och Mathilda ut om vädret är fint och hitta på nått. Får se vad. Ska till lekparken nu snart också, solen skiner så fint.
 
Forsatt Glad Påsk på er!

Kommentarer
Postat av: jonna

Jag hoppas och tror att vi kommer i Maj om ni har lediga helger då!

2013-04-01 @ 20:08:29
Postat av: Hanna

Var så kul att ses!!! Bokar in några dar i sommar med;-))

2013-04-02 @ 15:25:15
Postat av: Anonym

Jonna; tyvärr har vi uppbokat de lediga helgerna i maj med kalas, bröllop å Sthlm. Ni är välkomna någon annan gång😊

Hanna; do so! Gekås here we come again!!

2013-04-02 @ 23:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0