Sjukskrivning och mys

Jannes jobbhelg. Och jag skulle gått på ikväll och jobbad två nätter men får inte gå och jobba sålänge jag har blåsor på händerna.... Såklart. Kan ju bli farligt om jag skulle smitta ner våra svårt sjuka patienter på jobbet. Tänk att vi har världens bästa morfar till Mathilda som var beredd att komma hit i morgon och passa henne från 13-23 då janne jobbar kväll och jag skulle jobbat en natt + skulle haft en till kvar. Så hade han tänkt köra hem tiiiidigt på morgonen till jobbet. (Han börjar kl7 och tar ca 1,5h hem från oss.) Men nu slapp han det då jag är sjukskriven som sagt. Så glad vi har dig morfar Arne som ställer upp i vått och torrt och skämmer bort ditt lilla barnbarn, både med saker och kärlek.<3 Jag råkade nämna för pappa när vi var nere sist att vi skulle köpa en höst/vinter jacka till loppan på Gekås. Vips så har han köpt en som vi ska få snart. Så blev "bara" en overall på Gekås. Men man tackar ju inte nej såklart, dyrt med allt di små ska ha;). Näst på tur står en ny säng som verkligen är på tiden. Vi har funderat på IKEAS Flaxa eller en från Jysk. Någon som är intresserad att sponsra?? Haha.(skämt å sido.) Någon som vill ge förslag på vilken vi ska köpa?
 
 
 
Jag och Mathilda har alltså lite mysdagar. Igår gick vi och handlade i affären här borta till kvällsgott under em. Mathilda gick hela vägen med sin älskade dockvagn och docka:) Sen gick vi till lekplatsen här borta och busade ett tag sen gick vi hem igen. Köpte såklart med varsin kanelbulle igår och fikade på och lite saft. (Var ju kanelbullens dag och jag orkade inte baka egna.) På kvällen tittade vi på idol och åt popcorn, vindruvor och choklad. Men Mathilda somnade i soffan rätt så snart som idol började så blev att jag fick sitta själv tills janne kom vid 22.30 ;).
 
  
 
Idag började vi dagen kl 8.30 med tända ljus och en mysfrukost i soffan. Ruggigt väder ute idag. Men vi tog oss ändå ut på en promenad innan lunch och avslutade på lekplatsen nere vid havet enligt damens önskan. Blev en timme där nere. Träffade på en mamma med son som vi gick på babysim med när Mathilda var bebis. Kul att prata lite! Men vi var ganska ensamma på lekparken som annars brukar vara knökfull. Så länge det inte stormar eller spöregnar kan man vara ute en stund tycker vi=)
 
 
 
 
Nu inväntar vi herrn i husets hemkomst. Då han är ledig tills kl 14 imorgon så blir det något gott att äta idag och sen filmkväll. Trevlig helg på eder alla! KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0