Alla hjärtans dag, besök och magsjuka

Rubriken sumerar rätt bra senaste veckan. I fredags på alla hjärtans dag så jobbade janne dagtur. När han kom hem överraskade jag honom och M med varsin goodiebag med lite kul i. Janne fick en outside tidning med äventyr och choklad, M fick choklad inslaget i en påse med rosa snören, en bok och my little pony klistermärken. Mathilda blev nog gladast. :D Hon älskar att få presenter, vilket barn gör inte det? (Vuxna med kanske för den delen;)). Sen jobbade jag natt till i lördags. Vi hade bara postoperativa patienter på IVA under natten och den sista gick kl 01.00 sen hade vi ingenting att göra..... så dagen efter ringde jag och frågade om flex och det fick jag. Inte en enda patient då heller. Så på lördag kväll mös vi med film och godis i soffan. Sen i söndags vid 14 tiden kom Linda, Joel, Elin och bebis Elsa på besök över dagen. Hunden Zigge var också med. Först var töserna blyga för varann som vanligt men när det släpper leker de så himla fint. Skrattade och hade sig. Så kul att se! Fina flickor. Var mysigt att ses. Om någon vecka flyttar familjen till Västerås så blir en lång bit emellan. Men någon träff per år borde vi få in med ordentlig planering. 
 
 
  
 
Natten till i måndags vaknade vi av att Mathilda grät hystersikt i sitt rum. Kom in dit och ser att hela hon är full av spya, hela ansiktet och håret med. Stackars liten! Så det var bara in i duschen med henne, janne sprang ut i tvättstugan och tvättade alla sängkläder sen började en natts vakan för mig på Mathildas rum. Hon spydde flera gånger sen hade hon uppehåll rätt många timmar sen kom två omgångar till. 40 graders feber hade hon. Som tur var åkte varken jag eller janne på det. Janne är känslig för magsjuka så jag sa att jag har hand om henne så han slapp åka på det igen. Dock var det rätt skönt i onsdags när janne var ledig och jag kunde åka iväg och handla och träna lite efter att ha varit instängd i karantän flera dagar. Hon mår bra nu, ingen feber och inte kräkts sen i måndags em, förutom vällingen som kom upp i tisdags men tror det blev för mycket för hennes tomma mage. Men hon har varit så fruktansvärt slö och trött och det är först idag hon piggat på sig lite och varit uppe lite och lekt och pratat som vanligt. Men maten går det långsamt med. Men lite har hon ätit så det kommer ju. Dock fick vi tvinga i henne vätskeersättning i veckan för hon drack knappt heller och var jätte torr i munnen, läpparna och allt. Hon blev ledsen varje gång vi gav det men vad ska man göra. Är ju livsfarligt om de små börjar torka ut. Hon hämtade sig snabbt med hjälp av den. Kokte egen med vatten, socker och salt. 
 
Nu i helgen är jag ledig, janne jobbar. Dock slutar han 15,30 imorgon och på kvällen får vi besök av Malin R, Kristian och Emilia. Ska äta gott och umgås. Ska bli trevligt. :) Sen på söndag ska jag träna innan janne ska till jobbet och så kanske jag och lillan ska umgås lite med Malin (malle). Fika och promenad har vi pratat om. 
 
Mathilda fick ett fint brev på posten idag av bästa kompisen Elin. Ett kort med Zorro på som hon säger och en pixi bok. Hon blev så glad. :D
 
 
Trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0