Hälsoinlägg

Kan man nog kalla detta inlägg. Igår gjorde jag en "leverrensning" iform utav espmosalt, olivolja, grapefrukt och citron. Inte något vidare gott men fastan gick över förväntan. Man äter sista gången kl 14 sen inget mer förän 11-12 dagen efter. Ingen dricka heller. Bara de där blandningarna på sina klockslag. Var orolig att jag skulle vara super hungrig och sugen och inte klara det, speciellt utan dricka men det gick bra. Lite lätt huvudvärk bara. Vi tittade på film igår kväll så kunde ändå vara lite "social". Captain Philips såg vi. Mycket sevärd film. 
 
 
 
Espmosalt ska vara laxerande och hjälpa oljan ut med allt skit från lever och tarmar, även gallstenar ska man kunna få ut med denna metod som innehåller kolesterol bl.a. Läst om en del som sänkt sina kolesterolvärden, blodtryck, lindrat eller blivit av med olika alleriger, smärta i skuldor mm. Visst kan låta lite humbug men kan tänka mig att det har lite ett sammanband med dagens samhälle. Givetvis ska ju levern rena ens kropp oavsett men om man tänker på matvanorna idag, alla utsläpp, all skit som finns i hygienprodukter osv så är det inte konstigt om levern "klottrar" igen lite och man behöver hjälpa den på traven med rening en gång om året. Läste även om en som haft problem med psoriasis som blev av med det nästan helt efter några leverrensningar. Ja man får tro på det om man vill. Ska bli spännande att se om min matsmältning blir bättre som det sades och även om man blir pigg och mer vital. Den som lever får se. Har iallafall sprungit på toaletten mer eller mindre idag sedan kl 11 så vi får hoppas magen är lugnare imorgon när man ska på jobb:D. Körde precis ett yoga pass med så skönt. Så nu är jag fit for fight för en ny arbetsvecka. Kan tipsa om denna yoga sidan med gratis övningar för både nybörjare och mer vana. Yogaföralla.
 
Och här är länken till leverreningen om någon är intresserad. SannaEhdin. Jag får väl genomföra den en gång till om någon månad eftersom det är första gången men sen rekomenderas en gång om året. Många går ner i vikt också eftersom levern har lättare att rena sig. Jag tappade 2kg men går säkert tillbaka igen när man slipper sitta på dass kan jag tänka;).
 
Har även några ekologiska produkter att tipsa om. Har köpt foundation och puder från Nvey eco som jag är suuuuuper nöjd med. Täcker bra och håller huden matt nästan hela dagen. De bästa på länge! Även schampoo och balsam från Santé för en billig peng för att vara ekologiskt. Håret blir jättemjukt och fint. 69kr för schampoo och 79kr för balsam.
 
Idag mellan mina toalettbesök (hehe) var vi ute och luftade oss och cyklade lite. Eller ja Mathilda tröttnade efter ett tag och tyckte att hjälmen skulle åka lite cykel istället. ;) Sen åkte vi till Maxi och handlade.. 
 
 
 
Jag glömde jannes namnsdag igår (inte likt mig) så när han kommer hem nu ikväll väntar en liten överraskning som jag vet kommer uppskattas;). Iallafall nu i veckan när han har ledigt tis-ons. Sen är vi båda lediga i helgen å då kommer Jessica&Henrik och hälsar på. Ska bli mycket trevligt. :)
 
 
Tjingeling på er alla!<3
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, lät intressant och kroppsnyttigt med leverrensning! Sk jag absolut prova sen när bebis är född...ifs kanske får vänta till man slutar amma?! På lördag ses vi :) såååå skoj!! Kram

2014-01-16 @ 07:42:06
URL: http://myckelite.blogg.se
Postat av: sv;

Ja du bör nog vänta tills du slutat amma;) Ses snart ja ska bli så kul Suiten är er:D Kram

2014-01-16 @ 19:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0