Helg

I veckan har jag mest jobbat. Var bara ledig igår sen jobb nu över helgen. Janne och jag jobbar samma helg nu så Mathilda ska sova borta hos snälla familjen Ryberg. Första gången hon ska sova bort själv hos en kompis. Hon ser framemot det :). Denna helgen ger oss en extra ledig ihop så känns bra! Sen är det ju snart semester!! 
 
Bilen har krånglat i veckan startade inte i måndags så jag fick springa till bussen, hann precis men kom lite försent till jobbet. Fick hjälp av snälla Malin på kvällen att starta upp den och det gick bra. Körde runt ett tag för att ladda upp batteriet och sen fikade vi och snackade lite hemma hos oss. Dock startade inte bilen sen morgonen efter när jag på köpet skulle lämna på dagis. Blä! Så blev bussen igen. Så blev några sena morgnar för mig på jobbet men hör ju inte till vanligheterna. Men igår på vår lediga dag fick vi hjälp av en granne att starta upp bilen igen sen körde vi direkt till vår vän Nasser, en bilmekaniker som håller till där vi bodde förut. Han fixade ett nytt batteri till oss och allt gick på 450kr. (bagagnat visserligen men vi har ju ingen ny bil och ville inte lägga för mkt pengar just nu.) Så nu går den som en klocka igen. Tur det när det är jobb i helgen sen ska vi till Helsingborg på söndag efter jobbet på kalas hos Lina&Andrée. Lina fyller år idag. 26 år. Hipp hipp hurra!!
 
 
Blomma från Jonna med familj och presentkort från Maddis.
 
 
 
 
Blev lite shopping på stan igår för presentkort. Blev en kofta och halsband på Gina Tricot och en randig tröja på MQ. Vi passade även på att förnya våra mobiler på Telenor då våra gamla går ut om 3 dagar. Blev en champagnefärgad iphone 5s för mig och en svart/grå för janne. Var Mathildadagen igår så hon fick ett paket med ett par nya solbrillor av oss som hon skulle ha med sig in till stan. Vi åt lunch på Lotus, de har så god och fräsch buffée mat både sushi och thai. De tar bara 20kr för Mathilda. Som hittat tycker vi :) Var även inom Skånskans café och köpte med oss namnsdagsfika hem. Mathilda valde som väntat en chokladboll, blev en med färgat strössel. :D Den slukade hon när vi kom hem sen smög hon in i sin säng runt 18,30 och vi tyckte det var så tyst. Då sov hon!! Haha ända till kl 07.00 idag. Tidig uppstigning för oss med andra ord då hon brukar sova till iallafall 8.30 men hon sov ju också i 12h. Somnar ju runt 20 tiden annars. Men en pigg och glad tjej kom och väckte mig med inslagna paket. (Hon älskar att "slå in" olika saker åt oss.) 
 
Nu ska jag göra mig iordning för lite tidigare gymträning än tänkt. Kl 14 kallar jobbet. 
 
Trevlig helg! Hej svej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0