Genant och pinsamt

Var på andersbergs vårdcentral i fm kl 10. Hade tid för att kolla upp mina födelsemärken som jag skrivit om innan. Andersberg är ju Halmstads svar på Rosengård i Malmö typ... så det var jag och massa utlänningar som satt och väntade på sin tur. Blev inkallad av en ung söt läkare....Han tittade igenom hela kroppen och inte bara de födelsemärken jag frågade om. Lite genant att ta av sig kläderna tycker jag men var ju lika bra. Allt såg bra ut iallafall. Sån lättnad. Sen frågade jag honom om han kunde skriva en remiss till mammografi så att man kan börja gå dit tidigare och undersöka sig eftersom man kan ha ärflighet. Han gick ut och pratade med en kollega om detta, och när han kom in sa han att han skulle skicka en remiss men var tvungen att känna igenom brösten med innan, för de vill alltid att man ska ha gjort det. Kändes ju inte sådär jätte bekvämt att ligga där och bli undersökt på brösten. Speciellt inte av en kille/man som är ung och ser bra ut...blev ju ännu värre. Haha sen kände han ju igenom mina armhålor med! Fräscht...kände att jag hade armsvett, cyklade dit i 190 för att inte komma försent...så ja det besöktet kändes pinsamt för mig. Men han är ju van så han lär inte ha brytt sig.....Varför gör då jag det? Snart går bussen mot jobbet så måste göra mig i ordning nu. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0