Utmattad

Fick rycka in och jobba på en annan avdelning idag 7-14. Shit vad det tog på krafterna. En man där är ju helt felplacerad. Skriker och hotar oss i personalen och de andra boenden blir helt upprörda. Helt sjukt att han får vara kvar. Tur jag inte jobbar där annars! Nu är jag ledig i mogon sen jobb fre-mån. Tuff vecka detta.

Har tänkt en del på senaste, och blir irriterad på folk som klagar på oviktiga saker! Har man inte varit med om något riktigt svårt i sitt liv borde man tänka efter och vara tacksam för det man har. Det var jag förr, men nu tycker jag att jag har all rätt att klaga!!! Visst jag har dåligt med pengar nu i sommar och bla bla. Men sådana "strunt saker" har alla mer eller mindre problem med. Och som när ens pojkvän gör slut. Det är sånt alla får leva med. Tyvärr. Men att förlora någon nära, det är något som inte går att beskrivas med ord. Man mår riktigt dåligt och sorgen och smärtan kommer aldrig till att försvinna. Så tänk efter nästa gång ni klagar över något som tycks vara hela världen för er. Tänk efter på vad ni har istället och var tacksamma för det. Jag försöker själv att göra det, men det är inte lätt.

Stackars farfar som varit sjuk ett bra tag nu och blivit sämre med tiden har blivit placerad i Eslöv på ett äldreboende för tillfället. Tycker så synd om honom, men klarar inte av att hälsa på. Efter all sjukhusvistelse och all syn på sjuka människor 2003 har jag fått nog. Vet inte hur jag skulle reagera. Men tror inte att jag skulle klara inte av det! Visst jag jobbar med äldre och sjuka men det är inte samma sak. Dom är inga man känner eller står nära på det viset som en familjemedlem eller släktning. Men håller mig uppdaterad utav pappa varje gång vi pratar så jag vet hur det är med honom.... Min ena kusin klarade inte av att hälsa på mamma när hon var sjuk, och jag klandrar honom inte. Har jag aldrig gjort. Jag vet att det inte är lätt att se någon man tycker om så dålig...

Hade tänkt att gå ut på en powerwalk nu efter jag skrivit av mig lite, men nu när jag tittar ut genom fönstret har det börjat regna!? Var ju skinande sol innan...så typiskt. Ska iallafall ta mig till Coop och handla lite fukt. Får ta paraplyet med i högsta hugg!


image91

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0