Ugglan

Den lille mannen (Magnus Uggla) kollade vi på idag ute på solgården. Pappa kom upp vid lite efter 18. Då körde vi och hämtade Janne och drog in till stan och käkade på Bulls. Mätta och belåtna körde vi ut till Tylösand för att lyssna på Ugglan som började spela kl 21.

1,5 timme varade konserten. Var en mycket trevlig kväll, och nu lånar pappa min säng i natt och jag ska sova hos janne. Blir till att handla frukost imorgon och köra hem till andersberg och käka frukost ihop med fader innan vi kör mot skåne. Kul att han kom och hälsade på lite längre än vanligt faktiskt.

Lägger in lite bilder nedan. God natt till eder alla =)

Äntligen semester!

I måndags gick jag på 2 veckors semester! Så härligt! Har aldrig haft semester förut. Sist man var ledig på sommaren gick man i grundskolan.

I söndags kväll efter sista arbetsdagen cyklade jag in till stan för att möta upp janne, hans två systrar Jonna och Heidi och ders pojkvänner michael och micke. De är på besök från stockholm och oslo. Vi drack och hade trevligt tills 01.00 på natten. Dagen efter var vi alla rätt bakis men ändå pallrade vi oss ner till stranden och låg där och stekte hela dagen. På eftermiddagen var Jonna och Michael tvugna att köra hem till Oslo igen då de skulle jobba idag. På kvällen grillade vi andra lax som micke fixade (super gott) med kokt nypotatis och kall ås. *mmmm*

I morse körde vi till Helsingborg med Heidi och micke och tog färjan över till Helsingör. Gick där någon timme och åt lunch. Mysigt. Sen avslutade vi med att kolla i Helsingborg stad och VÄLA köpcentrum. Vi kom hem för inte så länge sen och nu ska vi snart äta vofflor. Såna man kan värma i brödrosten. Ska bli spännande att testa=)

Fick detta fina halsbandet av min janne idag!! Så söt <3

I morgon kommer pappa upp, då är det Magnus Uggla ute på Solgården som gäller!

A SUNNY DAY

Idag har det verkligen varit riktigt varmt och skönt. Efter vi vaknat till liv vid 11 begav vi oss till stranden och solade och badade (ja, faktiskt vågade jag mig i) och spelade strandtennis. Var riktigt skoj=) när magarna började kurra vid 16 cyklade vi hemåt. Såg när vi kom hem att janne fått en sjukt skum solbränna. Ser ut som om han haft bikintopp på sig eller nått men det hade han såklart inte haha. Fattar inte hur det kan ha blivit så konstigt?!

Sitter och väntar på lite natta-mat nu. Slängde in scones i ugnen. Jag vet, mitt i natten. Vi var ute och cyklade i stan bl.a nu sent på kvällen så blev en viss man hungrig och ville handla med sig mat från mcdonalds hem. Men mat mitt i natten för mig lockade inte, men scones kan jag äta. Är ju lite hungrig iallafall!!! I morgon ska vi på stan innan jag börjar jobba kl 14. Behöver handla lite saker nu när lönen kommit. By the way, I dag (igår) den 24 Juli var det min kära kerstins namnsdag! Grattis till henne.<3

Emma dagen

den 23 juli. Stort grattis till mig!!!=) Har äntligen två dagar ledigt nu, så idag var jag och älsklingen på stan. Fikade och "fönstershoppade" lite. Kan ju inte handla nått nu när man är pank innan löning. Fika pengen skickades på posten utav pappa. <3 Perfekt.

Nu ska vi ut och gå en sen kvällsrunda! Cheers!

Tack för alla gratulationer och kort jag fått idag!!

Step up - a long time ago

Men idag smällde det. Gjorde debut på ett step up pass... sist var det 3månader sen eller nått sånt. Så trist när man blir sjuk så länge, men nu är jag frisk som en nötkärna, dock lite trött i kropp och huvud efter allt slit i arbetet. Men det är smällar man får ta!! Semestern börjar nästa vecka för mig =D

Egentligen hade jag planer på att åka hem till Höör under helgen som varit, men då jag låg mer minus i timmarna på jobbet än jag trott fick jag jobba extra lör-sön. Så nu hoppas jag att jag fått in alla timmar så jag slipper betala tillbaka. Men det blir Höör nästa vecka istället. Kära pappa kommer upp på onsdag den 30e, då ska vi gå och se Magnus Uggla på Tylöhus...han, jag och janne. Ska bli riktigt skoj!! Man är ju uppväxt med hans musik =) Sen åker jag med pappa hem på torsdag. Ska bli så skönt att komma iväg lite.

Nä, om man skulle ta och städa undan lite, diska och duscha. Sen blir det en cykeltur till maxi och handla ingredienser till scones tror jag. Är lite sugen på det ikväll.

Tjingeling!

Rix FM och marinfestivalen

Började igår. Efter att ha jobbat min 6:e dag på raken deckade jag till hemma hos janne efter jobbet. Behövdes verkligen var sjukt trött! Vid 19-tiden kom Malin, Dennis och Lukas hit. Lite senare även Jesper och Saras syster Lina. Pizza beställdes och vi drack lite gott med såklart! Kristin kom även inom efter hon slutat jobba 21.30. Tanken var ju att  skulle in till stan och kolla på rix fm festivalen och marinestivalen men vi kom inte härifrån förän efter 23, då entrade vi Bulls portar och tog lite drinkar där. Men när de sen stängde serveringen efter 01 så gick några av oss hem för att äta och sova haha. Janne och jag var två av dem. En falafel följde med Emma hem i natten. Gott. Från kebabkungen givetvis. Kristin, Jesper och Lina dansade vidare inne på Lilla Helfvetet. A nice eveningen helt enkelt.

Idag är man lagom seg, slappat och sovit hela dagen hitills. Men nu står grillen på och snart ska vi lägga på vår marinerade fisk. Ska verkligen blir gott med mat. Sen väntar en skön kvällspromenad. För sent får det inte bli då jag ska upp och jobba 7-15 i morgon.

Have a nice weekend!!!

Idag är det bara du och jag

Idag är det bara vi två
Du är min
Och jag är din
Och kärleken förde oss samman...."

Den låten är så fin. Den ska spelas på mitt bröllop när den tiden är inne!

Mina pojkar <3

Sunny sunday

Kom hem från jobbet vid 15.30. Åt en risifrutti sen deckade jag i säng och sov tills halv sju ca. Super trött! Det tar på krafterna att jobba, ännu mer när man går på antibiotika. Kuren slutar efter i morgon. Tur det för min mage är inte rolig alltså.

I går kväll när jag kom till janne efter jobbet luktade det kanelbullar i hela lägenheten! Då hade han minsann bakat en sats. Så gott=) På jobbet gjorde vi även smulpaj till dom gamle (och oss). Jag köpte med mig lite bär och så. Även godis, lite måste dom ju få när det är helg. ;) Faktiskt så smakade jag inte så mkt, men efter måndag är nog mitt gamla "kränge jag" i gång igen....

Nä om man skulle ta och hoppa in i duschen så jag hinner inom coop och handla lite tills janne kommit hem från jesper. Vi ska grilla ikväll. *mums*

11 Juli 2008

Idag skulle min älskade mamma fyllt 50 år!! Har tänkt mycket på henne idag, och det har varit väldigt känslomässigt från min sida. Saknar mamma så enormt mycket så det går inte att förklara. Hade jag haft råd hade jag åkt ner till Höör idag. Kände att jag så gärna velat det, men ska iallafall hem om 2 veckor. Ska bli så skönt. Då ska jag köpa med den finste rosen jag kan hitta och ge till min mamma<3

Mammis och älskade poppe. Båda enormt saknade.

En ledig fredag

I dag är jag ledig, men sen är det jobb igen i 6 dagar. Men det får gå. =)

I går efter jobbet cyklade jag ner till stan för att hälsa på Patrik som var med Google i stan. Han jobbar på ett företag i sthlm som bl.a jobbar för google. Så han har ett eget projekt i sommar om att folk ska måla nya loggor till Google. De åker runt till olika ställen i hela sverige. Var trevligt att träffa honom och snacka lite. Var ju inte igår!! Hoppas vi kan ordna en fest med hela gänget någon gång snart, hade varit kul.

Sen på kvällen kom Malin hit och vi körde till Coop och handlade hem quornburgare och pommes som vi tillagade. Var riktigt gott, och hungriga som vargar var vi. En trevlig liten tjejkväll! Sen fick jag besök utav Janne när malin åkt vid 24-tiden. Så slapp sova själv;)

Nä nu har jag ju sett klart på våra bästa år så nu väntar duschen, sen ska vi cykla in till stan och ta en fika.

Ha en trevlig fredag!

En onsdags kväll

I kväll var jag åter på jobbet igen. Dock med magkatarr som senare försvann med Gaviscon som jag börjat använda nu i stället för Novalucol. Mkt bättre faktiskt. Magen är verkligen inte i form för tillfället kan jag säga men jag lyckades ta mig till jobbet idag iallafall. I morgon jobbar jag 7-14.30 sen ska jag cykla in till stan och hälsa på min kära vän Kvant som är med jobbet i stan morgon. Ska bli kul att träffa honom lite, är ett år sen sist. Synd det blir så sällan, förr umgicks vi ju så ofta.... Men det blir ju så när alla flyttar åt olika håll och kanter.

Sen på kvällen får jag besök av Malin. Vi ska laga oss nått gott och bara sitta och tjata lite. Ska bli trevligt! Sen på fredag är jag ledig men sen jobbar jag lör-sön.

Nä nu ska jag ta och äta nått, duscha och sen inta sängen. Ska upp tidigt imorgon!! :S

Natti!

Vad har hänt sen sist?

I lördags tillbringade vi hela dagen mer eller mindre vid östra stranden. Solade och badade från 13-18. Hem om, duschade och åt sen cyklade vi ner dit på kvällen igen och tog ett glas vin och öl. Efteråt gick vi lite vid stranden, var hemma igen vid 24-tiden. En mycket härlig och avkopplande dag!

I söndags tog vi oss en cykel tur till galgberget och gick 5km. Härligt väder!! Tog med oss lite mellanmål och vatten som vi njöt av efter rundan. Även detta var en lugn och skön dag som man kan behöva när man är ledig....

I går då, hade vi planer att att åka till Ullared. Janne hade hämtat bilnyckeln hos Jesper innan på morgonen innan jag cyklade in till stan för min synundersökning för nya linser. Tog ett kontoutdrag vid banken när jag ändå var i stan. Jag visste att jag inte hade mycket pengar, men det var rätt mkt mindre än jag trott!! Så när jag kom tillbaka till Janne igen bestämde vi oss för att låta Ge-kås vänta tills nästa månad! Har man inga pengar kan man ju inte handla nått, å vad är det då för vits att åka dit? Så vi tog oss en lunch på Harrys i stan istället. Dessvärre kunde jag inte äta upp all min mat, pga illamående av antibiotikan. Ösregna började det göra när vi ätit klart, så i brist på annat stack vi in på HM och spanade. Janne hittade två jätte fina skjortor och två piké tröjor som han unnade sig. (Vilket han verkligen förtjänade och behövde) Sen fick jag en fin vit singoalla top av honom! Så go. Lite shoppande blev det allt iallafall. Cykelturen hem gjorde oss dyngsura där vi cyklade i våra sommarkläder men dagen blev bra iallafall trots deppande miner från mig i början då jag fick en liten chock över vart mina pengar egentligen går?! Pratade lite med lilla syster igår med Miss you. Men snart så ses vi igen.

I dag var jag tvungen till att sjukanmäla mig från jobbet. Vaknade tidigt av att jag hade sjukt ont i magen, mådde illa och svettades. Men kunde inte spy även om det kändes som om jag behövde. Så bestämde mig för att stanna hemma. Jag tål inte antibiotika och pencillin ordentligt. Min mage är ju redan kass annars med så sån medecin gör det inte bättre. Men nu mår jag bättre iallafall, så imorgon hoppas jag att jag kan gå till jobbet igen. Nu ska vi till Maxi och posta lite paket, sen inom zorro och ge kisen lite mat och gos sen se om han vill ut. Får nog börja med att ta zorro med hem till janne snart, så ofta som jag tillbringar min lediga tid här. Zorro kan ju inte vara själv så mkt stackaren.<3

Fredag= helg = ledighet!!

Ska verkligen bli skönt att få var ledig hela helgen.... behöver det verkligen känner jag. Denna fredag har jag givetvis tilbringat med janne boy. Vi tog oss en tur till östra stranden nu ikväll då janne ville bada lite. Jag stod över;) Har börjat med min antibiotika idag som läkaren skrev ut. Mina prover som jag tog för någon vecka sedan visade att jag har en bakterie som heter microplasma. Så nu är det en antibiotikakur som gäller under 10 dagar..verkligen på tiden efter 2,5 månder!:S

Trevlig helg på er alla!

Mysig frukost vid östra<3

I morse kom Janne hit och knackade på dörren vid 9. Vi cyklade ner till östra stranden och åt frukost på ett café där med frallor och kaffe för 30kr. Där satt vi i sommarvärmen och bara njöt. Janne den lyckosten gick ju på semester idag. Å han ska ha 8 veckor.....shit alltså. Inte lite avis. Men om tre veckor går jag med på semester. Ska vara rädd om mina två veckor;)

Efter frukosten tog vi oss en promenad längs stranden. Vi skulle ju tagit med oss badkläder men det tänkte vi inte på. Jag skulle börja jobba 14.30 så jag hade inte det i huvudet att vi faktiskt hade hunnit sola och bada lite också. Iallafall så cyklade vi inom maxi på hemvägen och köpte med oss lax till lunch. Vi köpte färdig rökt med basilika och lime över disk. Sjukt gott!! Älskar fisk. Sen var det dags för Emma att cykla till jobbet helt plötsligt. Sånt är livet. I morgon jobbar jag 7-14.30 sen är jag ledig lör-mån. Vad jag ska njuta! Hoppas solen stannar kvar ett bra tag till. Nä nu väntar sängen och "Små citroner gula" som jag lånat av min vän Malin.

Naattiiiii

Måndagsklubben

testade jag, Kristin och Linda på i måndags. Den var borta vid slottsmöllan iår. Började med förfest hos en som Kristin känner. Det var en utflyttningsfest så det fanns typ inga möbler kvar. Drack goda cidrar och Linda hade köpt ekologiskt vin som smakade gott =) Efter 23-tiden tog vi våra cyklar och cyklade mot klubben. På vägen dit passerade vi mitt och Kristins kära jobb, Frennarps äldreboende. Stannade till där och ringde ut janne som jobbade då. Hade vi tänkt göra i vilket fall som helst, men sen hoppade Kristins kejda ur med lite sådär lägligt så den fick janne fixa till. När jag fått min välbehövliga kram så begav vi oss ut mot slottmöllan. Det var i en stor lagerlokal, och inträdet kostade 160kr!!! Lite väl saftigt....musiken var inte så bra den heller... men vi hade skoj iallafall. När jag sen stapplade in hemma hos Janne mitt i natten fick jag syn på en stol där det stod en vas med tre röda rosor i och ett kort! Blev så himla glad. Finns det någon bättre än han? Tror knappast det....