Snö i skåne

Det började ösa ner snö när jag gått upp idag efter 10. Så trist, jag som tänkte ta mig en liten tur runt i Höörs fina områden, i skogarna=) Här är så mysigt med all natur. Finns inte alls på samma sätt i Halmstad. Är man född och uppvuxen nära skogen så saknar man verkligen det när man inte har det nära sig längre. Men jag har havet iallafall i Halmstad, det är bättre än inget.

<------ Här satt Julle när jag kom upp och vädjade om att få komma in från snön=)

Nu ska jag då sammanfatta helgen som varit.


Fredags: Jobbade till 15, städade och fixade mat och låda åt Zorro sen tog jag tåget 18.30 från Halmstad. Kom hem till Höör vid 20. Hämtades upp av lilla syster på stationen. Hände inte så mycket den kvällen,. utan vi pratade om allt mellan himmel och jord, jag och syster yster som vanligt. Sen somnade vi någon gång efter 24 =).

Lördags: Gick upp vid 7.30. Fixade till mig lite snabbt sen körde jag upp till byn och köpte nybakade frallor och wienerbröd på Boijerts konditori. Körde hem, fixade en god födelsedags frukost åt Lina. Väckte pappa som kom upp lite yrvaken vid 08.30 och vi tog brickorna med paket, frukost och blommor och sjöng vår väg in till Linas rum! En ännu tröttare Lina vaknade till liv efter vår "skön-sjungande" sång haha. Åt min frukost medan lillis öppnade sina presenter. Blev en hel del från moi såklart. 20 fyller man bara en gång. Verkade som hon blev glad iallafall och det är det viktigaste<3 Sen stressade jag iväg mot tåget, klockan 10 skulle jag vara i Malmö på Mollys salong och fixa håret. Resultatet blev bra som alltid. Efteråt letade jag i stan efter lite bordsdekorationer som jag hittade tills sist efter många om och men .Sen åkte jag hem, Lina och jag dekorerade lite och fixade bordplacering. Sen var det dags för duschen, sminkning ja, you name it. Och plötsligt var klockan 17 och släk + vänner började trilla in.
Det krängdes smörgåstårta, bakelser, godis och chips så ni kan ju tänka er nu vad Emma Jönsson rullar fram! När släkten gått senare på kvällen trillade fler av Linas vänner in. Närmare bestämt all her "boyfriends". Här sjöngs singstar och dracks till sent på natten. Men trötta Emma fick nog vid 01.30 och gick och la sig. Drack bara ett glas vin. Var så trött eftersom jag sovit så dåligt i veckan. Och hade lite ont i magen efter all mat så nä jag lät ungdomarna och pappa roa sig bäst de ville. ;) (Pappa fick nämnligen vara med på ett hörn haha) Men fick manligt bersök två gånger där jag låg i datorrummet iklädd pyjamas å allt i vår tältsäng. Det var Linas kompis Hansson som försökte få ut mig igen. Men nä, det lyckades han inte med. Efter ett antal besök här inne så letade jag upp en sax och låste dörren. Fan, någon privacy måste man väl få ha? =)

Söndags: Sov lääänge då det var svårt att somna under natten. Sen åt jag frukost, begav mig in till Carro i Lund och vi körde en sväng till Nova. Mådde inte så bra när jag vaknade, kände mig helt bakis utan anledning och hade ont i magen och huvudet. Så mitt humör på Nova var inte det bästa. Men det gick an=) Sen körde vi hem till carro, gick en liten runda innan jag skulle köra hem och Carro skulle få manligt besök;) Skulle egentligen träffat Peter igår men eftersom jag inte mådde så bra så ställde jag in det. Får bli nästa gång jag är nere. Så kvällen tillbringades i det lugna tillsammans med Lina<3 Tog oss en tur upp i byn och tittade på hennes kompis lägenhet som hon passar nu i 2 veckor när hon är i Afrika. Jätte mysig och fin lägenhet på bottenplan.

Idag (måndag):
Är ensam hemma, pappa jobbar och så även Lina. Hon går bredvid på ett nytt jobb som hon fått. På Björkvik med missbrukare bl.a Kan nog vara ett intressant jobb. Bra betalt får hon med, typ 25kr mer i timmen än mig :S fuuuusk =) Men är så glad för hennes skull. Chefen på hennes förra jobb (där jag också jobbade när jag bodde hemma) behandlade henne inte väl.

Har städat och diskat undan här lite sen jag gick upp. När pappa slutar vid 16 ska vi köra upp mot Halmstad och inom Helsingborg och IKEA och köpa min efterlängtade soffa och lite annat med som behövs till lägenheten. *Längtar* Älskar att gå på IKEA, men man önskar dock att man haft mycket pengar så man kunnat handla allt man velat ha ;P



Av Lina fick jag mina efterlängtade ögonskuggor från makeup store och makeupsvampar.
Av Pappa fick jag pengar till min nya soffa.
Carro darling gav mig ett jätte fint grön-randigt linne och en rosa t.shirt. (som jag inte kunnat fota eftersom de är i tvättmaskinen förtillfället)
Mormor och morfar fick jag pengar av som ska gå till soffan, röda handdukar och påsk-ljuslykor.
Lika så av farmor.
Moster gav mig moderna penslar som jag kan ha tillbakning, och av kusinerna fick jag fina blommbuketter!

Lina. Du är bäst <3 www.laiiner.blogg.se Min andra hälft.

Kommentarer
Postat av: Anonym

no, your the best säs :) ses snart again! najs bild på julle haha!

2008-03-17 @ 17:26:21
URL: http://laiiner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0