Tvätt och städ-dag

är det idag för fröken Jönsson. Har precis diskat upp och dammsugat lägenheten. Nu klockan 15 börjar min tvättid. Måste tvätta upp lite kläder inför skånevistelsen till helgen. Blir släktakalas på lördag, då syrran fyller 20!!

Igår efter mitt underbara step-pass (då jag visserligen hade rätt ont i magen, så lyckades inte ta ut mig helt. Dök bara på mig när jag precis landat på gymmet =( ) mötte jag upp Malin i stan vi Hemköp. Vi köpte med oss ingridienser till en soppa, grön linssoppa blev det. Var faktiskt rätt god trots att kryddorna vi behövde till var slut i affären. Hur sannolikt är det liksom?
Soppan tog dock ett tag att fixa, så blev seeeen middag. Åt väl vid 20.30. Men bättre sent än aldrig. Till efterrätt hade Malin varit så söt och köpt en super god chokladbakelse från regnbågens konidtiori. Den var så god så det går inte att beskriva. Sen fick jag presenter också att öppna =) Fick ett par jätte fina örhängen som jag velat ha, ett nagellack, bodyscrub som luktar jätte gott och färgade hårspännen. Så gårdagens kväll var verkligen lyckad! Och tack och lov försvann mitt magont framåt kvällen. Gud vad jag tröttnar på denna magen ibland.

Nä nu väntar tvättsugan! Kanske ska träna styrka när jag tvättat klart! Får se. Någon promenad ser det inte ut att kunna bli i detta regn-rusk vädret iallafall........=(

image482

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0