Yesterday was the day

Emma Sofie Jönsson föddes för 23 år sedan. Den 9 mars 1985. Inte klokt vad åren går fort. Jag jobbade kväll igår, köpte med mig lite grädde och dylikt så att jag kunde baka en kladdkaka med vispgrädde till kvällskaffet åt mig, Kerstin och the oldies. =) De drog igång och sjöng för mig två,tre gånger! Haha vissa mer exalterade än andra.

Men var en rätt stressig kväll, vi hann inte med någon rast för det blev lite bråk mellan vissa boenden, en annan fick akuta magsmärtor så vi fick ringa syster i Halmstad och jag då, självaste födelsedagsbarnet fick näsblod som vägrade sluta!! Vi stoppade in blodstillande vadd i näsan men inget hjälpte. När vi sen kom ut till rapportrummet (15min senare än vi skulle) försökte nattpersonalen hjälpa till med sina knep. Efter 1h och 15 min blödde jag fortfarande, och det rann i halsen + att jag var helt täppt i näsan av blod :S Så Anki ringde till sjukhuset och de tyckte jag skulle åka in. Så så blev det. Kerstin körde mig till akuten och jag blev inkallad rätt fort. Var en ung, söt läkare som tog hand om mig. Han var jätte snäll och berättade exakt vad han skulle göra så jag kände mig rätt lugn direkt. Fick bedövning i form av nässpray. Sved bara lite när själva syran skulle på som dom "bränner" kärlen med. Men jag överlevde! Var rädd för att jag skulle få samma behandling som Lina. På hennes tid (haha) fick hon en stor nål upp i näsan så lät dom blodet rinna ut genom en slang!! (?) usch. Men det var typ 15-17 år sedan så saker går ju framåt som tur är=) Var hemma vid 24 i natt. Kunde inte somna, pga en lång bomullstuss indränkt med en sorts olja, som jag fått i näsan (och som skulle vara kvar tills i morse)rann ner i svaljet hela natten så jag fick ringa till jobbet vid 04.00 och säga att jag inte kunde jobba i morse. Skulle jobbat 7-17. De sa redan igår när vi skulle åka till akuten att de kunde faxa iväg en sjukanmälning på mig redan då, men jag hade ju tänkt komma.... men men. Känns lite surt men som Lina sa igår så är ju hälsan viktigare än pengar!

I lördags hade jag en mysig kväll iallafall med Lindis =) Vi var på Harrys och åt den goda broccolipajen med fetaost röra och en god sallad till. Sen tog vi även en efterätt; Marabou daim parfait. Mmmm så gott. Och inte för billigt såklart. Men vi firade ju mig så lite får man unna sig! =) Får göra det samma i september när det är Lindas tur att fylla år. När vi njutit färdigt av maten gick vi ut på stan för att leta upp ett ställe som visade melodifestivalen. Det blev en träff på mårtenssons. Varsitt glas vin beställdes in. En del fnissande blev det ju också under kvällen. Vid 23 begav vi oss till Linda, hämtade Jazza och gick mot busshållsplatsen där min buss gick hem mot mig 23.20. En lagom kväll då detta var min långhelg på jobbet. Fick en kanonbra soppbok, ett nagelack, en ansiktsmask och choklad av min fina vän. Så nu kan jag variera mina soppor lite mer. <3



Fick tre fina kort på posten i fredags av Ninis, Carro och Madde! Blev jätte glad =D Och tack alla för de grattis sms:en som jag fick igår! Roligt att veta att så många kommer ihåg en=)

Kommentarer
Postat av: linda

Emmis fattar inte hur du gör med bilderna, jag fick bara upp en. Sen går de ju bara att lägga under varndra eller mitt i texten. datainvalid jag??

2008-03-10 @ 15:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0