Praktik, praktik, praktik....

Då har jag praktiserat kväll idag. Var hemma vid 22, ska upp kl 5 i morgon bitti igen....:S Så blir till att lägga sig snart. Frågan är bara om jag lyckas somna före 02.00?
Har precis fixat matlåda till i morgon, Vegetarisk filé med klyftpotatis och kall sås... skulle nästan kunna äta det nu haha!

Gick bra idag på praktiken, fick sköta andra sidan med alla kontroller själv då de andra hade massor med körningar ner till röntgen och dyligt. Blev lite förvirrat först eftersom jag nästan aldrig varit där, men det löste sig tillsist. Fick beröm av både anhöriga och personal=) Då känner man att man gjort något bra trots att man kände sig lite som en förvirrad höna!

Imorgon då efter lunch så ska jag följa med syrgassköterskan till Falkenberg med en patient. Ska bli intressant och se hur hon arbetar. Å sen är det klart nu att jag ska ta vaccinet mot den sviniga influensan. På mötet idag meddelade chefen på sjukhuset att de erbjuder vaccin för oss elever också nästa vecka. Känns lika bra att ta det känner jag.... Alla som ska ut på praktik sen efter oss måste vara vaccinerade för att få vara där.

Nä nu ska jag tvätta kisens huvud med klorhexidin och försöka få i honom kvällens antibiotika tablett!

*Sleppt tight!*


Kommentarer
Postat av: Jonna

vad du jobbar och kämpar på Emma. Duktig är du! Snart är du färdig med skolan och kan börja jobba. Känns säkert skönt kan jag tänka mig! Kram på dig :-)

2009-10-15 @ 10:56:23
Postat av: Anonym

Ja Jonna det blir mycket med praktik på heltid, sen ska man göra ett apu arbete med som är hur stort som helst! Längtar tills jag är klar i Januari=) Hur är allt med dig, michael och den lille i magen? Skulle vara kul att ses snart. Kram på dej

2009-10-15 @ 20:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0