Snacka om dålig tajming

Igår var jag på lung & allergi mottagningen och gick med en undersköterska där för en dag för att se hur de har det där och vad de gör om dagarna. Fick se hur man gör pricktester, spirometri, No maskin mm. (maskinerna är för att testa mot astma mest och man kan se om en patient har KOL). Det var intressant, dessvärre kände jag mig inte så pigg och alert, deckade när jag kom hem vid 16 sen sov jag till 14 idag. Var uppe vid 5 i morse för att sjukanmäla mig till praktiken. Känns inget kul men vad ska man göra? Inte bra att gå dit och smitta ner de känsliga patienterna heller. Som "tur är" är jag ledig i helgen, så förhoppningsvis kan jag återgå på måndag. Känns som jag fått en släng av något influensa liknande, ont i kroppen, feber och tjock i halsen. Å jag som skulle tagit med janne på en utflykt i morgon då han fyller år på söndag... men det fick jag boka om tills nästa lördag. Så är det. Han har tjatat som bara den på vad det är vi ska göra i någon vecka nu haha och ja idag så sa jag faktiskt till honom vad det var som var tänkt. Så nu ser vi båda framemot nästa lördag istället då vi ska hyra en bil, köra tlll Jönköping, gå på stan där under dagen och sen avsluta under em på Atlantis spa och gå på relax där och äta gott. Hoppas bara janne håller sig frisk då! Tråkigt med dessa förkylningstider som är nu....*suck*

Nä nu ska jag ta och koka lite te med honung i, sen blir det nog till att vila lite till så man orkar vara uppe till idol i kväll. Janne ska iväg snart med Joel och Linda och spela badminton. Hade också velat...men men.

Trevlig fredag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0