Lunch på stan och jobb

Så har dagen sett ut. Gick dock först en promenad efter frukosten med zorro som sällskap. Så glad var han och kutade efter=) Söta kise. Mötte upp Kristin i stan sen och åt lunch. Bakad potatis med räkröra. Mums! Sen var det jobb som väntade för min del. Ett kvällspass på 53:an. Fick dock en underlig känsla när jag körde dit att något hänt en av personalen. Fick för mig en bilolycka. När jag kommer dit får jag veta att vi ska ses 14.30 i personalrummet. Chefen berättar att en sköterska som endast är i 30års åldern fått diagnosen akut lymfom. Fick diagnosen tidigare under dagen och imorgon redan åker hon till lund och påbörjar behandling. Så hemskt! Hon får inte träffa sin lilla dotter under hela behandlingstiden.... Blev helt chockad.... inget man väntar sig ska drabba en ung, frisk, sprudlande glad tjej. Hoppas att allt kommer gå bra för henne.

Fick dock en rolig överraskning idag och det var två julklappar av chefen. Trodde inte jag skulle få som "bara" är vikarie men jodå. Lika dant som alla andra. Var en stor fin ljuslykta med hjärtan och en super fin ljuständare av rostfritt stål. Blev jätte glad=) Bästa arbetsplatsen. Har ett dagspass imorgon där igen och kväll på torsdag. Kom precis hem och ska upp vid 5 igen. Wiiiie. Not. Men när man väl är där är det lugnt. Så nu mina vänner ska jag hoppa i duschen sen bingen och söööva.

Ta hand om er! kram

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0