Julskyltning i stan

Jobbade idag till 18. Gick bra. Lagade lasagne och alla åt med god aptit. Blev glögg och pepparkakor till fika.(jobbade på boendestödet idag alltså.) Efteråt blev jag sugen på att gå inom stan för att kolla liter i affärer under julskyltningen. Så hann med 1h där. Köpte vinterstövlar inne på d.n.a. Liknande som jag tittat på i vitt på Eurosko men tog svart tillsist. Många gick runt i de vita på stan såg jag + att de såklart blir sunlig smutsiga. Köpte även en julklapp till pappa, kaffe till janne och marknadsgodis till mig; marsipan och nougat. Ett måste en gång om året;)



Fick vänta på bussen hem i över 1h. Vi stod några stycken på stan och väntade som vanligt, stod att bussen skulle komma och allt men ingen buss kom. Det visade sig att de körde omvägar pga julskyltningen i stan som varit. Men det stod ingenstans så det var inte så kul å vänta in nästa buss som var sen även den. Men fick sällskap av en äldre man som åkt in till stan för å ta en pilsner. Mycket pratglad, en äldre kvinna som jag började prata med pga att bussen ej dök upp och sen joinade ett annat äldre par oss och även två ännu äldre i slutet. Massa prat och väldigt trevligt faktiskt. Tur var väl det mitt i eländet. Fabrorn som druckit  pilsner skulle av på samma hållplats som mig, janne mötte mig så vi hade följe hem, han bor tydligen på gården bredvid. Han sa att han kallas gubben i hörnan där han bor haha. Å att vi var välkomna att hälsa på! Vissa människor är så härliga. Känns som vi flyttat till en annan stad på många sätt. Folket är mycket trevligare här + att naturen och omgivningarna är fantastiska och här finns mycket nytt att utforska. I morgon ska vi flyttstäda vår gamla lägenhet sen tömma förrådet. Så blir vi helt av med den. Skönt! Skulle eg hämta vårt matsalsbord denna veckan som kommer men ska ringa de imorgon och höra om man kan skjuta på det en vecka. Blir svårt att hinna + att vi inte har någon bil. Jesper sa vi fick låna deras om vi behöver så det är ju snällt. Att hyra både bil och släp hade blivit lite väl dyrt:S

Nä nu ska jag hoppa i duschen. Men vi höres snart igen! Kram från oss

 

Kommentarer
Postat av: Hanna

va fint håret blev!Ser fram emot att besöka er snart och se eran nya lägenhet!!2 veckor kvar:D

2010-12-15 @ 21:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0