Nytt jobb

Igår var jag på möte på ett ställe som kallas för boendestöd. Är tre anställda där som åker ut till olika brukare och ser till så de städar, lagar mat, handlar osv. Som personal ska man inte göra något åt dem, utan mest finnas som sällskap och puffa på. Är mest personer med utvecklingsstörning men även några med andra handikapp. Ska gå bredvid första gången idag, börjar 15.30 slutar 21. Är öppen bas som det kallas ikväll mellan 18-21. Då kommer de brukare som vill till basen där man alltid utgår från och äter kvällsmat och spelar fia med knuff. Hehe ska bli kul å se hur detta jobbet funkar. Har två dagar till att gå bredvid nästa vecka och veckan efter. Sen har jag även fått mitt första arbetspass den 24/11. Spännande! Jag och mitt lokalsinne... men det ska nog gå bra=) Ska såklart jobba kvar på sjukhuset också men eftersom gruppbostaden jag också jobbat på läggs ner nästa vecka behöver jag ett jobb till för att få ihop okej med timmar. Trivs jag med detta boendestödet ska jag även få gå bredvid på ett annat ställe utåt där vi ska flytta där de arbetar på samma sätt. Skulle egentligen på intervju imorgon på ett gruppboende som Carema äger. Men har hört så mycket dåligt om Carema, att man arbetar mycket gratis, nätter får man inget betalt för fastän man måste vara där osv. Så nej tackade nej till det igår.

Idag är det soligt och fint väder här nere i Halmstad. Jag och janne var ute och gick en liten tur innan lunch. Skönt. Sitter här nu alldeles vit i ansiktet av en ansiktsmask jag har kletat på. Bra för hyn. Lite fin får man ju försöka göra sig ibland;)

Ha en bra dag people! See you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0