Ny utbildning?!

Har funderat skarpt på under några dagar nu att läsa vidare efter min mamma ledighet till djursjuksköterska. Utbildningen finns i Skara. Dock måste jag läsa till matte B då. Älskar ju djur, de är mitt liv! Skulle inte kunna leva utan dem. Så egentligen hade en sådan utbildning varit perfekt. Ska fundera mer på detta.... Har givetvis funderat på detta tidigare men trodde att utbildningen endast låg uppe i Umeå och däruppe i Norr. Kanske lite väl långt att flytta dit. Men Skara hade funkat för ett tag iallafall.

http://www.slu.se/sv/utbildning/grundniva/djursjukskotare/



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe där har jag med vatt inne o kollat.. ett par veckor sedan jag checka runt på olika djurutbildningar. de ligger ju en så varmt om hjärtat att hjälpa alla underbara hjälplösa djur!!! du har matte B ja har dock as mkt mer att läsa upp... funderar faktiskt på att söka in till komvux nu till vår och redan börja läsa lite , de flesta utbildningar kräver ju höga intagningspoäng-. trevlig helg!! Pösss LINA & TINDRA.

2010-10-23 @ 22:47:48
URL: http://laiiner.blogg.se/
Postat av: Heidi

Tycker jag absolut du ska göra!! Låter som något för dig,helt klart!Jag fick oxå läsa upp matten på komvux, har jag klarat det så klarar du det! :-D

2010-10-24 @ 10:39:25
URL: http://heidierving.blogg.se/
Postat av: Emma

ja, funderar skarpt på detta. Men får se hur det ser ut sen om 1,5år=) men hade varit riktigt kul. Är ändå något jag brinner för, de här djuren. Frågan är bara hur svårt/lätt det är att få jobb sen!?

2010-10-24 @ 11:26:13
Postat av: Hanna

Gör det,det klarar du galant!!!Hittar du inget jobb,får du öppna egen veterinär salong eller vad det nu heter:)

2010-10-25 @ 15:16:31
Postat av: Molly

jag tycker att du ska ta chansen om du verkligen vill det :) jag har och är själv inne på det spåret, men förut krävdes det ett halvårs praktik på en djurklinik så då var jag chanslös, men nu när de har tagit bort det kravet så finns det inga hinder för vare sig dig eller mig :)



ta hand om dig emma! kram

2010-10-26 @ 16:30:58
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Mulle

Låter kul Emma!

Vill även tipsa om att Umeå är en rolig stad att plugga i (var där mycket när jag bodde i övik), men kan förstå att du tycker det är lite långt norrut.

Matte B fixar du, jag kan hjälpa till :-)



//Micke

2010-10-28 @ 14:03:31
Postat av: Anonym

ja vi får se vart jag hamnar med utbildningar=) men hade varit spännande. Haha hoppas man fixar matten, är inte direkt min starka sida:S hoppas allt är bra däruppe! kram emma

2010-11-04 @ 14:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0