Julklappsspel och fika

Idag var det först tänkt att vi skulle ses några stycken hemma hos Emma för fika och julklappsspel men då de oturligt nog drabbats av magsjukan föreslog Ida ett spontanbesök hos henne i Harplinge istället. Så där sågs vi istället, fikade och spelade. Var trevligt! Hittade rätt tillsist!=) Innan vi skulle åka hem igen strejkade M när jag satte fast henne i bilstolen. Hon gillar inte det längre så hon skrek ett riktigt argt skrik. Men när man väl sätter henne i bilen och börjar köra är det lugnt. Mmmm hon börjar visa lite humör den där donnan. Blev arg på mig på Gekås igår med när hon inte fick hålla i våtservettsförpackningen längre!=) Janne sa även igår att hon försöker komma upp ur bilstolen, han satt ju bredvid henne igår där bak. Ja, inte lätt när man vill annat;)


Min vinst


Innan idag var jag och loppan ute på promenad sen tog jag mig faktiskt ut och sprang 5km. Riktigt jobbigt då jag haft uppehåll på ca 2 veckor. Men det gick. Kände att sålänge det inte stormar eller är snö så ska jag försöka mina två gånger per vecka iallafall.


Lite bilder från Mathildas härliga bad igårkväll=)

  


Ida tyckte lillan är lik sin mamma, som en del säger. Andra säger hon är en kopia av sin pappa. När jag ser på bilder på henne ser jag mig själv väldigt mycket i henne. När jag var bebis, samma ögon och mun! Sen ser jag janne mycket med, hans runda kinder som bebis, ansiktsform tror jag och öron;) (Ibland ögonen, skiftar det där vems ögon hon har.) En liten gott&blandat kompott! Lik sin morfar som bebis är hon ju med. Kul när man ser sånt. Sötnöten!

Imorgon är det tänkt att vi ska på barnvagnsbio på biblioteket i stan med några andra mammor ifrån mamma gruppen. Mathilda somnade faktiskt kl 21 idag istället för 23 så hoppas hon sover gott hela natten. Börjar kl 9-11. Efteråt ska vi fika. Blir trevligt!

Föresten så blev Linda imponerad av mitt kunnande i helgen. Att jag kan startkabla en bil, rensa avlopp och smörja in en cykel. Ja, det kan jag iallafall och tur det att man kan vara till lite hjälp ibland=)

Nu ska jag snart hoppa i bingen jag med. Får passa på. Spikmattan först!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja haha du är allt en händig kvinna!:)

2011-12-14 @ 23:39:36
Postat av: Jonna

hehe, tror Michael hade blivit imponerad om han läste vad du kan! Jag är så dålig på sånt, eller orkar aldri lära mig! Tycker M har ditt smil och dina ögon, men ser oxå mycket Janne i henne.. men vet inte på vilket sätt. Kanske som du säjer, att det har nåt med blicken att göra. Tänk att hon kan sitta själv nu.. ska bli så kul att se henne!

2011-12-15 @ 12:35:32
Postat av: Sv;

haha jag tycker inte det är nått spec, men är inte rädd för att göra olika saker och har fått lära mig när det varit vissa situationer. =) Ja, hon har jannes ögon ibland och ibland mina. Hon är en kamelont;) När hon koncentrerar sig och ser bestämd ut är det jannes och förvånad och undrade så är det mina haha. Ja dom växer fort de små. Oscar är ju stora killen nu. KRAM

2011-12-15 @ 15:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0