Lite juligare i vårt hus


Hämtade upp den idag, kände för lite mer julkänsla. Lite sneda ljus dock ser jag nu. Blir ingen julgran iår heller, vet inte riktigt om vi fått plats men sen firas ju julen ändå inte här.

   
Bäddsoffan bäddade vi ut i förr går och har sedan dess varit ute. Så där har vi legat alla tre största delen utav dagarna och kurerat oss framför tv, leksaker och laptop. Inga promenader, vädret har ju inte varit det bästa. Men imorgon tänkte jag försöka få ut oss på en liten tur och lufta ur lite bacieller! På tal om baciller så hörde jag en mörk röst ifrån vardagsrummet i fredags; "Drömde jag eller spritade du av handtagen idag igen"? Janne som blir trött på mig och mitt spritande och städande. "Märks att du varit hemma för länge" muttrade han en dag också när jag var i fullfart med dammsugning, diskning, tvättning etc. Jag kan inte sitta still långa stunder och det finns ju faktiskt nästan alltid något att göra i denna lyan ändå. Och JA jag är lite överdriven ibland och jag är en aning bacill rädd (alltid varit, men varit ännu värre) men att sprita eller tvätta av dörrhandtagen brukar jag faktiskt göra när jag ändå dammar. Samlas ju mycket bakterier på dem ju! :S


Tipsar om en god sockerfri müsli. Har köpt risentas i lösvikt innan någongång men denna var ju inte fel med pumpafrön, dinkelpuff, solrosfrö och nötter.

Våra julkort kom i fredags med. Hade tänkt fixa egna själv men har inte haft inspiration till det, men foto tog jag själv;) Blev så fint så med bästa modellen. Ska lägga upp bilden sen när alla kort är skickade.

Nu ska jag äta lite sen ska vi kolla på film. Såg på kronjuvelerna i dagarna, den var bra så se den! Ikväll blir det nog Bad Teacher med Cameron Diaz bl.a.

Hej svej från snoriga, nysande, hostande familjen i Halmstad!

Kommentarer
Postat av: Jonna

städmani här hos oss oxå, michael blir ju galen ibland men jag klarar inte heller av att ha stökigt. Och alla hundhår måste bort bort bort! ;-)

2011-12-05 @ 22:15:59
Postat av: Sv;

haha ja man är ju som man är;)

2011-12-05 @ 23:02:16
Postat av: Jessica

Åh vad mysigt!



och vad god muslin lät!

2011-12-10 @ 23:23:19
URL: http://myckelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0