Försäkringskassan...

Blir så trött på dem! Ringde en idag ang min ansökan. Och tydligen räknar de inte havandeskapspenning på hela min årsinkomst år 2010 utan bara det jag tjänat på landstinget eftersom det är där jag nästan bara jobbat hitills detta året. Hon sa att de räknar på detta året. Men hur kan de göra de? De får ju ta på vad jag tjänat totalt för kommun och landsting förra året? Så detta innebär att om jag blir berättigad kommer jag få runt 3000kr i månaden om ens det. Sjukt ju! Får invänta papprerna så får jag ta ställning till hur jag ska göra. Hade högre inkomst inom kommunen förra året. Orättvist att inte det räknas in.... Jobbar ju mer på sjukhuset nu när jag inte har kommunen också.

Aja. Har precis ätit nybakta scones till frukost och dricker te. Sen ska jag förbereda middag till att ta med till jobbet sen göra mina hemmaövningar och om jag hinner ta en liten promenix. Jobb kl 14 i em.

Trevlig helg på er! KRAM

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det spelar ingen roll om du har haft tio olika arbetsgivare, allt ska räknas på den inkomst du har haft de senaste tolv månaderna! Sammma regler för alla ju!

2011-02-18 @ 10:15:54
Postat av: Emma

ja... tydligen inte på havandeskapspenning eftersom det bara är för lasarettet jag söker på då det är där jag jobbar nu... sjukt! Då räknar det bara på de timmar och den årsinkomsten jag hade där förra året. Å det är ju bara hälften av vad jag jobbade sammanlagt. Men min mammapeng sen måste ju vara beräknad på hela min årsinkomst! :S

2011-02-18 @ 12:11:33
Postat av: terese

Men det minsta beloppet man kan få är 4500 tror jag sen plus barnbidrag 1000kr. Så kolla upp det också!



Försäkringskassan suger dock iaf!!!



KRam på dig!

2011-02-18 @ 17:24:34
Postat av: Emma

Ja fast detta är havandeskapspenning Terese, är inte alls samma som mammapeng. Är andra villkor och svårt att få. Fattar nada heller men tydligen...Är ju om man har fysiskt påfrestande arbete så man ska ha rätt till att gå 8 veckor innan BF. KRAM

2011-02-18 @ 18:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0