Snäll sambo och mycket skratt

Igår simmade jag på dagen, skönt! Dock hade jag problem med att komma iväg, kom inte ur parkeringsfickan pga att det var så mkt is. Sen hade de inte plogat parkeringen. Gick in och väckte min sovande man som jobbat natt (lite dåligt samvete) och han var så snäll och följde med ut och fixade ut bilen. Har jag inte världens snällaste sambo som alltid ställer upp?

Kvällen spenderade jag sen tillsammans med Malin. Vi lagade kräftsoppa (som Linda tipsade om) med vitlöksbröd och sen fruktsallad med flädersorbet och mörk choklad till efterätt. Vi blev så mätta så var svårt å ta på sig skorna när jag skulle hem pga magen haha. Mycket skratt blev det under kvällen speciellt när Malin började sjunga "get it up" helt plötsligt. Svårt å förklara men det var kul=)

  

Receptet på kräftsoppan som är riktigt god och mycket enkel att göra.

4 port
2 msk margarin
2 stora morötter
2 msk vetemjöl
1 liter vatten
2 fiskbuljongtärningar
400 g kräftost (mjukost)
1 burk kräftstjärtar
2 dl creme fraiche
cayennepeppar efter tycke och smak
dill

Grovriv morötterna och fräs dem tillsammans med margarinet och vetemjölet i en kastrull. Späd med vatten och tillsätt sedan buljongtärningarna och låt det puttra en stund. Ha i kräftosten, creme fraichen och dillen och sjud på svag värme ytterligare en stund. Smaka av med cayennepeppar. Hacka kräftstjärtarna grovt och häll ner dem i soppan och låt allt bli varmt. (Vill man ha en slät soppa så kör några varv med mixerstaven i innan kräftorna åker i). Servera med gott (vitlöks-) bröd!


Fisksoppan jag gjorde för ett tag sen är rätt lik detta receptet fast med räkost, räkor och torsk. Gott det med men denna var godare=D

Nä nu ska jag ta mig an disken. Senare blir det nog en promenad. Ungarna här ovanför håller på å för liv som vanligt, inte klokt. Igår höll de på från tidig morgon till sen kväll. Låter som de bowlar där uppe. Väldigt irriterande...

Ikväll börjar Solsidan, får inte missas;)

Trevlig söndag! KRAMIS

Kommentarer
Postat av: Hanna

alltdi roligt att möta goda vänner man skrattar mycket med:) :) Och det sopp reseptet ska jag prova!!!

2011-01-23 @ 18:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0