Julkänsla!

Börjar komma smygandes and I love it! Jul är hela december för mig;) Med mysigt julpynt, tända ljus, varm glögg, saffransbullar, pepparkakor och allmänt mysigt. Har fixat några julklappar, men har lite kvar. Funderar på  vad lilla loppan ska få... ska nog till Ge-kås och julhandla lite så får se vad vi hittar för kul där. Nya leksaker uppskattar hon alltid. Till helgen ska jag slänga upp ljusstakar och stjärnor. Har sett att vissa redan gjort det men jag brukar vilja hålla på det tills första advent. =) Blir dock inga julstjärnor i krukorna iår då jag inte verkar kunna hålla liv i dem:/ så kör på en fin julgrupp istället och kanske någon hyasint.

Inget nytt här annars. Lillan är fortfarande väldigt förkyld. Dagarna är inga problem men de senaste två nätterna har varit jobbiga för henne. Vaknat ungefär var 3:e timme och varit ledsen. Fått ta upp henne, ge näsdroppar, lite att äta sen somnar hon igen. I går somnade hon ordentligt sen igen vid 9 på morgonen och sov till halv två!! (Jag vaknade kl 13. Ops!). I morse somnade hon halv fyra och sov till 10 så var lite bättre, vi var bara uppe två gånger i natt. Än har varken jag eller janne åkt på något men vi får se hur det blir med den saken... Inte lätt att vara så liten och förkyld inte. Tur hon äter som aldrig förr. Sen jag skrev inlägget om hennes lilla matvägran har hon börjat äta normalt igen. Så det är skönt. Tror inte det var någon tand, men borde ju dyka upp snart?! Hon är ju snart 7 månader.

Söndag idag... trist väder. Inte gjort så mycket. Vi var ute på en liten promenad innan idag för att lufta bort bacillerna. Är det inte idag som det här nya copycat singers börjar? Isåfall ska vi kolla på det sen tror jag=)

Ha det gott alla ni där ute! KRAM

 
För snart ett år sen hade vi precis flyttat in i lägenheten och jag hade mage och zorro stormtrivdes=) (och gör fortfarande givetvis.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0