Kattens dag och första advent

Idag den 27 November är det kattens dag. Står i vår almanacka som vi köpte från kattfotens katthem förra året;) Så vi har utnämnt denna dag till Zorros födelsedag då vi inte riktigt vet när han är född. Så blev lite grattis sång för honom i morse och en sheba mat. Hurra hurra hurra.

 

Är ju även första advent idag. Stjärnan och ljusstakarna satte vi upp igår. Inte flera veckor innan som man sett vissa göra här omkring. Varför? Fyndade en adventsljusstake på ÖB i fredags för 19 kr(!). Hade velat ha en vit lite större som jag sett på maxi men denna var söt faktiskt och rött är ju julens färg. Ska bara köpa något att dekorera mossan med, kanske kanelstänger eller nått annat. Får se vad jag hittar. Första ljuset tänds ikväll.



Igår hade vi som sagt Natalie på besök. Åt god räkpaj, drack gott vin, kollade på så mycket bättre och åt hemma gjord tobleronemousse som dock blev lite för mycket då vi nästan åt upp en hel paj själva haha. Var en trevlig kväll. Mathilda fick en Bamse bok och en reflex elefant av snälla Natalie=)

  

Idag hade jag bestämt med Kinsi (tjejen som hängde på mig och joggade för ett tag sen.) att vi skulle jogga en tur idag, men då det ska blåsa storm och de varnat på tv så får det ställas in. Får bli en slappe dag delux idag. Hade tänkt baka saffransbullar men köpte aldrig ingredienser till det, tror jag ska baka i veckan istället eller efter nästa helg till lucia. Är ju ingen brådska direkt. Får se vad som hittas på idag.

 
Hämtade ut detta paket från Goboken igår till lillan. Aleksandra tipsade om det. Paketet är helt gratis sen får man köpa per månad om man vill, kostar runt 149kr. Då får man leksaker och böcker anpassade till barnets ålder. Är inget tvång att köpa varje månad heller. Hon älskar ju nya leksaker och tycker om när mamma läser för henne även om hon inte förstår. Men låter nog spännande=).

Föresten så har jag bestämt mig för att tona håret mellanblont istället om någon bryr sig;) Champagne toningen gav knappt någon skillnad alls. Så nä mörkare får det bli. Trivs i lite mörkare på hösten/vintern. Så får det bli slingor hos Mollan i Januari/februari istället.
Trevlig söndag på er! KRAM

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vad gullig Mathilda såg ut vid middagsbordet med er, hihi :-) en självskreven gäst!

2011-11-29 @ 08:16:42
Postat av: Anonym

Haha ja hon trivdes där!=)

2011-11-29 @ 15:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0