Helg och ledighet

Hej i stugan! Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist. Efter första natten sov jag ända till 16.40(!). Men skönt var det=) Igår ställde jag klockan på 13.30 för att komma upp i tid. Vi tog oss en promenad i solsken, sen hade jag klipptid i Gullbranna vid 17 och efter det körde vi och storhandlade. Gillar det inte men är ett måste tyvärr. (storhandla altså. Klippningen var härlig, då jag hade mycket slitna toppar.) Så nu är kyl och frys påfyllt och även det mesta till Mathildas kalas på tisdag är handlat. Glömde skriva sist att i måndags när vi kom hem hade vi fått besked från förskolan att vår lilla tjej kom in på Bäckagårdsförskola som var vårt första val inom kommunen!!! Nära och bra. Känns skönt det! Men tänk att hon börjar på dagis efter sommaren.... så stor hon börjar bli. Hänger inte riktigt med!=)

Idag är herrn i huset på uppdrag med försvaret, de jobbar hela dagen idag och imorgon. Blir lite extra pengar i kassan. Jag och lillan har varit på stan och gjort lite ärenden, lite presenter bl.a. Även två nya teer slank med mig hem. Jordgubb/pralin och mango/citrus. Mathilda har somnat nu och jag smuttar på en av de nya teerna och till har jag två bitar av marabous nya mörka choklad med kokos! Smaskig!!

     
Köpte nya bordstabletter igår med. Älskar ju grönt och tyckte att det behövdes lite färg nu när det faktiskt är vår!

Snart ska jag börja röja här hemma så det är fint och rent när vi får besök imorgon utav fina Madde och Magnus. Looking forward. Föresten när jag var uppe på toaletten imorse vid 7 sprang jag på 4 (!) kattspyor i vår lägenhet varav i en fanns en liten mus....:S Usch usch och stackars mus!!! Så det var bara till att börja torka upp allt. Jannes tränings/slappe shorts låg på golvet och fick äran att ta emot den största spyan med just musen i. Undrar om Zorro hade någon tanke med detta??

Trevlig helg på er alla!! KRAM

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hon är så otroligt söt, lilla hjärtat! Synd att vi inte kan komma på hennes första födelsedag, men kanske nästa år ser det lite annorlunda ut! Kram på er alla 3!

2012-04-30 @ 21:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0