Julen är över

Men har haft en mysig, lugn och god jul nere i Höör tillsammans med familjen. <3 Vi kom ner natten till julafton. Färden hem gick bra men tog 1h längre pga all snö. Synd dock att på julafton när vi vaknade var det mesta borta:(. Lina&André kom till lunch och firade lite jul med oss innan de skulle iväg till Helsingborg och fira kvällen med Andrés familj. Vi åt julmat, gröt, godis, tomten kom och så hade vi Kalle Anka i bakgrunden. Mathilda blev överörst med fina klappar och vi vuxna fick några vi med=). Av pappa fick jag och janne pengar och choklad, av syrran fick jag te, marsipangris och annat gott från tehuset Java i Lund, presentkort på Larostedh i Höör av janne. Där fyndade jag en stickad tröja och ett par örhängen. Mathilda då fick massa leksaker, kläder, pengar till sitt nya rum och gosedjur. Vi var ute på en kvällspromenad på kvällen sen och gick bl.a upp till kyrkogården och tände ett ljus på mammas grav. Sen åt vi faktiskt julmat igen och somnade gott hehe.
 
På juldagen mötte jag min fina Carro för promenad och fika. Bytte klappar med, jag fick en fin tvålpump och Mathilda en gosig nalle. Sen blev det ett besök hos mormor&morfar i Eslöv. Bjöds på god middag, efterätt och tilltugg. Mathilda fick pengar och en sjungande julhund. Så himla rolig, önskar jag lyckades lägga upp filmer på bloggen. (Hunden fick hon av min moster.)
 
Annandagen sen träffade jag en annan fin vän Madde. Vi kollade lite på rean på byn sen tog vi en fika. Janne och Mathilda mötte upp då med. Delade klappar såklart hehe. Mathilda fick en cdskiva och jag badskum och hårinpackning. Sen på eftermiddagen innan vi skulle hem var vi inom farmor på fika och önskade god jul. Kom hem till Halmstad vid 19 tiden igår. Sen var det upp och jobba för en annan idag, Imorgon med sen ledig. Älskar å vara ledig, ångrar att jag tog 100% jobb så ska gå ner till 90% sen nästa schema period faktiskt. Om inte det räcker så 85%, Mathilda är ju bara liten en gång.<3 Värdesätter tiden med familj och vänner mer än pengar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Mathilda har blivit så stor, ser verkligen fram emot att se er i januari.

2012-12-28 @ 18:02:35
Postat av: Hanna

Fina kort:-)) blir kul att ses snart!

2012-12-28 @ 21:16:30
Postat av: Anonym

Ser framemot att se er alla snart! Oliver är så söt på bilderna Jonna. Lite li mathilda på vissa när han skrattar:)

2013-01-03 @ 10:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0