Vinterland

Då gick denna helgen också i rasande fart. Två veckor till jul!!! aaaah. Måste till stan och handla klart julklapparna snart. I fredags kom som jag skrev innan lillasyster och André på besök Var mysigt. Vi åt saffranskyckling och lax med ris. Fikade sen på lussebullarna jag bakat, polkatryffel och mörk chokladfudge. Även pepparkakor och glögg. Blev lite julmyskänsla. De åkte på kvällen sen då André hade jobbehelg. I februari flyttar de ihop i Helsingborg. Lite närmre då till varandra. Me like. Mathilda med skulle jag tro=).
 
I lördags var vi ute i det underbara vintervädret och åkte pulka. Mathilda tyckte det var jättekul i kanske 30 min sen tröttnade hon och vi fick gå hem. Beställde pizza på kvällen och kollade på Hamilton - inte utan din dotter. Den var bra. Idag var vi nerom Ica Söndrum för att handla. Sen har janne vilat inför en jobbenatt och jag och lillan har lekt med lego, ritat, byggt kojja, kollat på Shrek, badat. Ja hennes energi är det då inget fel på. Ingen tupplur på hela dagen och hon däckade som en stock nu efter 20. Snuttan. Men hon körde slut på sin mor idag. =)
 
Imorgon blir det jobb för mig 14-22. Mathilda ska på dagis vid 11 så jag tänkte köra lite styrka på gymmet innan. Hoppas bara bussarna går nu när det skulle bli värsta snöovädret.
 
Ha en bra vecka allesammans! Hejsvej!
 
   
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ni verkar haft en fin helg, kul o göra saker tillsammans och kul att ni har snö. Bra att ni försöker att vända Mathildas sovvanor, bra tid att hon lägger sig mellan 7-8, då får ni lite "egen tid" oxå! Vi hade alltid dom i säng senast kl 20, även då dom var större, då kom dom o sa "gonatt" och gick in på sina rum o kanske läste eller gjorde nåt annat. Men det är kanske lite svårare nu innan hon får ett eget rum, då går det säkert bättre! Vi ses sen på dopet i januari, hoppas jag iaf att jag kommer fram, inga lediga flygstolar som passar just den dagen, men jag försöker att byta bort lördan, då finns det plats. Ha en fin vecka! Kram på er alla!

2012-12-10 @ 00:04:48
Postat av: sv;

ja det var en mysig helg! Hoppas allt är bra med er. Å hoppas det ordnar sig för dig till dopet. Kram!

2012-12-12 @ 21:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0