Oväntad tur till Gekås

I morse när vi vaknat kom janne plötsligt med förslaget om vi skulle åka till Gekås! Jag trodde han skämtade så tog det inte särskilt allvarligt. Men jodå det menade han. Så vi bestämde att vi skulle köra under em. Så efter frukosten gick jag och Mathilda ut på en 6km promenad. Stannade till när vi äntligen hittade en babygunga och det gungades lite till hennes glädje=). Janne stannade hemma och diskade undan vår trevliga disk som har en tendens att stapla upp sig ibland....*harkel*. Efter lite lunch och dusch styrde vi sen bilen till Ullred och Gekås. Där inne stötte vi på Emma, Ted och lilla Alma som också var där på shoppingbesök. Janne träffade även på en arbetskompis. Inte mycket folk så var perfekt. Åt även middag i restaurangen och tog en fika efteråt på caféet. Bra priser är det, te/kaffe kostar 8kr och kaka mellan 9-15 kr. Som hittat;) Jag fick köpa vad jag ville, janne överraskade mig med att han lagt undan pengar så jag kunde få åka till Gekås och handla lite<3. Sååå snäll han är min sambo. Detta fick jag veta först efteråt, men tyckte han var lite väl generös där inne med vad jag slängde ner i vagnen!! Blev lite till Mathilda med såklart sen lite ugnsformar och en tebox bl.a som jag velat ha länge som kostar mer än det dubbla i stan. Ska köpa några ugnsformar till nästa gång, dags att byta ut våra gamla. Dock sa Janne nu när vi kom hem att han tyckte jag skulle köpt mer till mig själv. Men inrednings och hemgrejjer är det jag snöat in på på senaste och jag behöver inget till mig själv. Hittat en tröja på Gina Tricot som jag ska köpa men allt har jag annars tycker jag. Mathilda älskade att sitta och kolla på folket och alla saker runt omkring. Blev speedad i slutet och tjoade, tjimmade och klappade händerna. Tur det var på det hållet=). Köpte även strumpor till oss själva, matbrukar till lillans mat, diskmedel och sånt mindre kul som inte fick vara med på bild. Den söta hjärtstenen fick jag från Mathilda med hjälp av pappa.<3

        

Nya byxor från geggamojja köptes i veckan till lillisen. Randiga i flera färger, jätte söta och går att matcha med allt möjligt. (Samma som nya mössan.)

Imorgon blir det ett besök hem till Maria&Arvid dit även Emma&Alma kommer. Janne går på imorgon kväll och jobbar till söndag. Förhoppningsvis får vi till en träff med Malin i helgen också=).

Ja, och nu är jag ju blond igen, gjorde blonda slingor i Gullbranna som jag sagt. Tycker jag har lite gula skiftningar i det som det lätt blir när man varit mörkare, så har köpt ett silverschampoo som kommer i nästa vecka tror jag. (Beställde från feelunique som vanligt.) Lite ljust blev det men känns nog mer också när det blir sån skillnad.

KRAM till er alla


Kommentarer
Postat av: Hanna

gekåååas,jag vill oxå! kul att shoppa:) vad fint håret blev! jag vill oxå ta slinger,men ska ju snart till Thailand,så räknar med naturliga sol kyssta slingor,pengar spart;-D

2012-03-02 @ 22:18:49
Postat av: Sv;

Ja Gekås är kul=) Blir nog en tur dit i påsk med när J&M kommer! Nice med Thailand, inte lite avundsjuk;)

2012-03-03 @ 12:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0