Grötig hals och framtidsplaner

Igår kväll började jag känna mig "grötig" i halsen och febrig. Mathilda sov oroligt i natt (andra natten nu, vi misstänker fler tänder på G.) Tur Janne var hemma så han fick ta lillan. Dock skulle jag eg gå bredvid på grann avdelningen nu i tre dagar men ringde och "avbokade" det då jag inte känner mig hundra. Chefen verkar så go där, ska ringa i slutet av veckan så bokar vi in tre nya dagar i nästa vecka. Sånt som händer tyvärr. Bara för jag sagt att jag varit frisk utan ens en förkylning i ett år har jag nu åkt på min trejde;)

Så idag har vi inte gjort så mycket här, bara vilat, jag har gurglat i saltvatten, druckit honungsvatten ja kurering för fullt! Vi har pratat framtidsplaner, vad vi ska spara till och eventuella resor. KUL. Vi lär ju aldrig bli rika på vårt yrke men sparar man så kan man. Pratade med syrran idag, ett samtal som gjorde mig sjukt förbannad över hur folk kan bete sig mot andra!! Vuxna människor utan någon som helst empati eller respekt för andra.....Nästan så man vill ta sig ner till Lund och hemsöka Mrs Lucifer herself. Eller vad säger du sis? <3 Sen ringde madde nu ikväll och vi pratade om bl.a hennes nya kärlek som jag ser framemot att få träffa en dag=).

Nä nu ska det pimplas honungste sen blir det spikmattan och sängen. Lillan har precis slukat kvällsvällingen och lär väl somna snart. Får se hur natten blir... har panodil i beredskap om hon får så ont som de förra nätterna! =(

KRAM på er där ute


"Gagga" och skratt hörs det här hemma mest hela dagarna=)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Lät som en jätte skön dag vännen :D

du har inte testat göra sådana macarons pch har ett bra recept? :)

2012-01-18 @ 07:08:00
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Sv;

Hehe inte så skönt å va förkyld men alltid mysigt med lillan=) Tyvärr har jag aldrig gjort macarons men tror Leila bakar har nått bra. KRAM

2012-01-19 @ 18:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0