Söndag idag!

Idag har vi promenerat vid Grötvik, ätit, kollat film och ätit igen;) Inga nyårslöften här inte! Gällande maten alltså hehe. Mer än att jag ska försöka hålla mig med gott till helgerna, men det säger jag alltid. Oftast funkar det men om det skulle bli en fika mitt i veckan ibland så får det bli det. Man kan ju alltid välja nyttigare alternativ om man vill. Men undrar hur många som gett nyårslöften om vikt, mat, träning? Halva sverige skulle jag tro om inte mer. Mitt löfte är mer att börja SPARA! Nu när jag börjar jobba i februari och får ok löner så ska det börjas. Till bröllop, framtida hus och även ett konto till Mathilda såklart. Men på tal om träning så är det nu bestämt att jag ska jag skaffa gymkort i slutet av månaden iallafall istället för simmkortet. Ååååå längtar!! Har gått ner mina grav kilon och väger nu som jag brukar. Men längtar efter att få träna styrka och stärka mina muskler igen så jag slipper ha ont i ryggen och axlarna som jag haft så mycket de senaste månaderna. Verkar inte hjälpa riktigt med mina övningar hemma med gummiband och pilatesbollen. Kanske för det blir lite enformigt och för lite variation. SÅ gymmet here I come och som jag längtar! 2ggr i veckan ska jag försöka. Spinning och step ser jag också framemot att få köra igen. Peppad till tusen!=)



Kvällsmåltiden; Grön ärtsoppa med ostmacka


Annars har jag nog inget nytt att berätta. Igår var vi också ute på promenad och kollade på ett avsnitt av Arne Dahls serie i datorn på kvällen. Imorgon blir det BVC. Undrar vad vår lilla köttbulle kan väga!?

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jessica

åh mums vad gott det såg ut vännen!

idag är det åter jobb för min del oxå efter 2 v jullov! ojoj! kommer nog va trött första veckan. Hur går de på jobb för dig?

2012-01-09 @ 07:04:46
URL: http://myckelite.blogg.se/
Postat av: Jonna

Du ser riktigt bra ut Emma, såg att du gått ner massa sen i juni! Fast då var du ju nybliven mamma, så det är ju inte så konstigt! Allt med måtta menar jag, man måste väl inte sluta med allt som är gott!

2012-01-09 @ 12:42:31
Postat av: Sv;

Jessica; jobbet gick bra, bara varit inne 2ggr och jobbat lite extra. Börjar i februari igen=)



Jonna; Tack vad du är snäll!

2012-01-10 @ 11:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0