Nattjobb och grått väder

Idag vaknade jag upp till grått väder. Jobbade natten i natt på avd 52. Satt vak. Var rätt jobbigt faktiskt. Mest det att hålla sig vaken när man sitter still. Men det gick bra ändå. Mådde lite sisådär när jag kom hem, huvudvärk och illmående men det mesta var borta när jag vaknade. Är dock hellre ute och jobbar på golvet när det är nattarbete faktiskt. I sommar har jag 8 veckors schema på natt på 53:an. Det ska bli härligt, lite mer tid ledigt och slippa "stressen" på dagen även om jag gillar dagspass med och allt det sociala. Men kommer jobba 68% som deras nattjänster är på och det känns bra, prioriterar min lediga tid mer än pengarna just nu=). Bara man klarar sig. Har precis kommit hem från en timmes promenad med min lilla solstråle till barn. Mitt i detta tråkiga väder finns denna glada, busiga lilla varselse och skiner upp vilken grå och trist dag som helst. Hon får mig alltid på bra humör<3.



I förra veckan fick vi beskedet att jannes syster Heidi och micke ska skilja sig. Kom både som en "chock" men ändå inte. Tycker det är tråkigt att det blir så men samtidigt så är det sånt som händer, att folk går skilda vägar. Men det kan inte vara lätt! Dock finns det oftast två historier om hur det hela gått/går till. Hoppas iallafall att allt löser sig till det bästa för hela familjen och att det blir bra i slutändan. Tänker mycket på er!

Nu är jag ledig fredag och lördag iallafall. Janne går på idag och av på söndag. Kanske att jag får sitta vak natten till måndag om vaket kvarstår. Ska få besked i morgon. Annars jobbar jag tis,ons nästa vecka som det ser ut änsålänge. Ska på massage på tisdag innan jobbet med. Hoppas man inte blir för slö efteråt.

Glömt lägga upp bild på mosters namnsdagspresent till lillan som hon fick nere i Höör.


Å på tal om presenter. Snart är det påsk! Och givetvis ska våran skatt få sitt första påskägg! Har inte bestämt ännu vad som ska finnas i det. Någon som har något bra förslag?! Å i påsk kommer även Jonna, Michael och Oscar hit. Ser vi mycket framemot=)!

Nu ska jag börja grädda lite amerikanska pannkakor tänkte jag. M sover i vagnen i hallen nu efter vår promenad. Kan hon behöva då hon inte vilat så mycket under dagen enligt pappan i huset.

Jan AC Erving i veckan;
-Det har läckt något i kylen!
Stänger kylskåpsdörren och går därifrån. Väntade på att han skulle torka upp det men det verkade ha glömts. Så när jag sen pysslade i köket tog jag tillsist trasan och torkade bort coca colan som läckt ut.
Ibland undrar man vad de där karlarna tänker?!

Jag ska inte klaga, har en man i detta hus som diskar och tvättar utan problem. Men sådana saker som att tex se när badrumsvasken behövs torkas av existerar inte så ofta. Inte så fräscht med diverse ludd från handdukar, katthår eller skäggstubb där va? Men ja, ingen är perfekt!;) Å vad jag hört är detta ett vanligt dilemma bland dessa varelser!

KRAM

Kommentarer
Postat av: AIK

haha skrattade då jag läste det om colan:P

2012-03-22 @ 22:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0