I uppvakets tjänst!

Nu är vi snart helt friska. Skönt! Inskolningen på UVA går bra. Skönt med omväxling. En patient gjorde min dag idag med en snäll kommentar. Så lite som behövs ibland. Dagpass imorgon med sen ledig.
 
Var ute på en skön promenad nu ikväll. Kallt men gott med frisk luft. Har intagit soffläget nu. Vi kollar på Lyxfällan. Herregud vad folk köper på kredit. En katt på sms-lån? Hur tänker man?! Aja tur man inte är en av dom;).
 
Här om dagen var de beredskap på IVA pga den läskiga olyckan som hände neråt skåne med 100 bilar inblandade. Dock kom ingen till oss utan skånes sjukhus kunde ta hand om de skadade. Fick även bevittna ett hjärtstopp under kvällen. Tunga tankar, när jag körde hem kände jag mig så illa berörd och funderade på om jag verkligen har rätt yrke för mig. Men jo det vet jag ju att jag har. Älskar att ta hand om människor och hjälpa andra. Oftast får man så mycket tillbaka och tacksamhet och det glädjer en länge. Är ju bara männskligt att bli berörd... Tur jag lärt mig att släppa det efter jag tänkt igenom.
 
Nä snart dags för dusch! Lillfis sover gott<3 KRAM
 
 
 
 Älskade Mathilda<3 Mammas och pappas ögonsten.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Så fin hon är er lilla prinsessa :) Duktig du är på ditt nya arbete. Kan tänka mig att du passar jätte bra. Dock jobbigt vid situationer såsom hjärtstopp :( Ta hand om er. Hoppas vi ses snart. Kram

2013-01-18 @ 09:18:26
URL: http://hagerholt.blogg.se
Postat av: Farmor

På kortet, där hon har en randig tröja, så är hon precis lik Janne då han var liten! Kör försiktigt till oslo! Ses på söndag eller kanske redan im! Kram på er!<3

2013-01-19 @ 00:00:22
Postat av: Jessica

Hoppas dopet i Oslo gick bra och ni hade trevligt! Ska bli så kul att ses "snart". Tiden går fort så snart är de mars och vi ska ses :D

2013-01-21 @ 17:05:43
URL: http://myckelite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0