En solig dag på stranden

Underbart! Äntligen lite sommar i Halmstad. Halva min semester bestod av regn å hoppas på en bättre halva nu. Vi packade picknick bagen idag och gick ner till havet. Man fattar inte hur bra man har det egentligen. 15min promenad avstånd till stranden och havet. Annat var det i lilla Höör där det tog en timme till närmsta hav/strand. Sjöar fanns det gott om så blev oftast där, men havet är ju så mycket bättre. Sen har vi ju Brottet Simstadion i närheten med där det inte kostar något att gå in. Stort och tre olika pooler för barn och vuxna. Vi funderar på stranden imorgon igen, sen på tisdag ska jag simma på brottet med Kristina. Mathilda vägrade komma upp ur vattnet idag, hördes nog över hela stranden haha.
 
 
Jag tog mig ut på en joggingtur ikväll med, hade ingen jätte stor lust men det gick bra. Sprang 5km på 27min så är rätt nöjd. Härligare att träna med när det är sommarväder. Allt blir så mycket lättare då. Och man behöver inte göra så mycket, bara sola, bada och bara vara när det är riktig sommar. Svensk sommar när den är som bäst.
 
Vi var föresten inne i stan igår och hade picknick vid Picasso parken och tittade på SM. Cykling och simning såg vi lite på. (Triathlon). Kul att se folk lite. Vi tog bussen in men tog sån tid då allt var avspärrat så vi valde att promenera hem istället. Tog sin lilla tid, stannade och handlade lite till grillning på LIDL med. Men vi hade ingen brådska och Mathilda gjorde inga protester heller. Lite trots har det annars börjat komma i den lilla damen. Inte mycket och inte så länge men lite då och då märker man av;).
 
 
 
 
I fredags hade vi föresten fikabesök utav Aleksandra och lilla Josefin. Var ett tag sen vi sågs nu så var trevligt:)
 
 
Nu ska vi kolla på lite film här, se klart på en film vi började se på igår; Call girl. En svensk film om bordellmamman.
 
Hej svej!
 
Våra fina rosor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0