Skaune i mitt hjarta

Mannen i huset drog på krigsövning i torsdags morse till idag så jag och Mathilda bestämde oss för att köra ner och umgås med morfar över helgen. Vi körde ner i fredags vid lunchtid. Typiskt nog var vattnet avstängt när vi vaknade på morgonen så fick traska ner till Tempo och köpa vatten och tvättlappar. Pappa slutade jobba 14.30 så vi åkte inom gammelfarmor en stund och pappa kom dit sen. Hon blev glad för besök av lillan mest skulle jag tro;). Hon fick en peng att köpa lite godis för. Blev över till nya strumpor med.
 
Igår fm körde vi in till Malmö, jag och Mathilda för att klippa oss och göra slingor på Mollys salong. Mathilda valde rosa lugg;) och jag ville ha mitt hår lite mörkare så blev blonda slingor blandat med en brunare nyans. Blev nöjd som vanligt. Skönt att få klippt topparna med. 2 timmar var vi på salongen och Mathilda var from som ett lamm hela tiden. Stolt mamma<3. Sen körde vi tillbaka till Höör och väl där blev det en fika med fina Maddis som var nere i Höör. Nu har de flyttat till Malmö igen från sthlm så förhoppningsvis kan vi ses lite oftare! På kvällen kom Mona också till pappa och vi åt gott och gick på en kvällspromenad och stannade till på en nybyggd lekplats som Mathilda inte ville slita sig ifrån. Kul med nya saker.
 
 
 
 
 
 
Morfars flicka:)
 
I natt dock så fick Mathilda hög feber och hade det lite jobbigt, fick krossa Alvedon och blanda i vällingen som hon tillsist drack efter många om och men. Skulle egentligen inom min mormor&morfar på hemvägen idag och äta lunch men ställde in det och körde hem istället. Väl hemma fick jag reda på att janne satt på akuten för att bränna näsan, blött massa näsblod sen i natt. Otäckt:S Men nu sitter han här i soffan som vanligt, fast med en stor oljeindränkt tampong i näsan. (läs tamponad) som ska sitta kvar till imorgon. Vi får hålla tummarna att det håller sig nu.
 
 
Sådan far sådan dotter:)<3

Föresten så kollade jag i Mathildas mun nu ikväll för hon har pekat mot munnen några gånger. Såg massa blåsor i svalget. De sa på dagis i torsdags när jag hämtade henne att det går höstblåsor på dagis och att vissa även kan få feber och det är mycket smittosamt men att barnen ändå får gå på dagis. Så det var det hon åkt på. Pigg och glad ändå men funderar lite på hur det kan vara ok att skicka barn på dagis när det smittar så? Bara för de inte har feber så smittar det tydligen lätt och nu fick Mathilda feber med och kanske att vi behöver vabba på tisdag. Tycker inte det känns helt ok faktiskt. Jag hade inte lämnat Mathilda om jag visste det smittade så....Tänk om vi också åker på det, kan ju inte gå på jobbet och smitta ner svårt sjuka patienter. (även om vuxna oftast inte åker på det.) Trist att bli sjuk men även att man förlorar rätt mkt pengar.
 
 
Nä nu blir det nog en kvällsmacka sen får vi se vad tvn har att erbjuda. Jag är ledig morgon, janne jobbar kväll. Hoppas jag hinner med ett träningspass på fm imorgon, skulle joggat ikväll men blåser värsta stormen ute:S
 
Tjingeling!
 
Janne ville jag skulle lägga upp en bild från hans övning i helgen så här kommer den;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0