Födelsedag 2014-03-09

Ja tänk. 29 år idag. Ett år tills man fyller jämt! 
 
Idag körde vi vår nytvättade ford till Markaryd för lunch och fika på mysiga Stockhultsgårdens tebod. Solen sken och riktigt härligt att komma ut på landet. Avnjöt varsin god soppa med bröd och sen lite kaka till efterätt. Allt gör de själva så är hemlagat och hembakt. Mums! I present fick jag av janne och Mathilda ett presentkort på Gina Tricot. Var ett tag sedan jag handlade där så blir en shoppningtur en dag framöver. :)
 
 
 
 
Igår var vi också lediga tillsammans. Då sken solen med och vi körde ut till stadsbondgården och hade fika med oss, kanelbullar från Feldt´s bageri. Tittade lite på djuren, Mathilda är lite rädd av sig och tyckte att ena geten lät läskigt som brölade på med basröst. Tvättade bilen på vägen hem så nu är den riktigt vårfin både utvändigt och invändigt. Vet inte när vi tvättade den senast...:S Vi körde även utom Veinge och tittade på kyrkan där vi ska gifta oss om sisådär 5 månader. Ligger lite ute på landet. Sånt sug vi fick av att bo där ute. Kanske blir till att kolla på hus där i framtiden när liten insats sparats in. ;)
 
 
 
Vad har annars hänt sen sist? Jag och Mathilda åkte till Mollys salong i Malmö förra fredagen för att klippa oss. Jag gjorde även nya slingor. Skulle egentligen stannat nere i Skåne över helgen då janne jobbade men orkade inte riktigt det utan kände för en myshelg hemma med Mathilda istället så vi körde hem sen efteråt. Vi var på lekplatsen vid galgberget på lördagen när vi lämnat janne på jobbet sen var vi på stadsbilbioteket en sväng på söndagen. Kollade på shrek på kvällarna som är favvo filmen. :) Så var lugnt och skönt. Annars i veckan som var har jag mest jobbat, jobbade även extra i fredags. 
 
 
 
 
Nu jobbar vi två veckor till sen går vi på semester i 9 dagar!!! Så härligt. Inte har vi mycket planerat, tanken är att mest ta det lugnt och umgås faktiskt. Men blir väl något dagsutlfykt någon dag eller så. Gekås står på schemat också. :D
 
Nu ska vi se om vi kan hitta någon film och titta på. Sen blir det bingen, jobb tidigt för mig i morgon bitti....
 
Hej svej!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0