Pizza, chokladfromage och en kroat som ringde fel

Så såg kvällen ut igår. Malin kom till mig vid 17.30. Då begav vi oss til Eurostop och Willys för å handla ingridienser till kvällens måltider: Pizza, chokladfromage och vispgrädde. Gjorde degen och fixade efterrätten när vi kom tillbaka till min lilla lya. Anna kom vid 19- tiden. Då kavlades degen ut och ingredienserna lades på. In i ugnen och 25min senare fick våra hungriga magar äntligen mat =) Gott som tusan var det. Och efterrätten satt på sin plats en stund efteråt. Tyvärr åt man så man mådde illa...inget ovanligt. Mitt under vårt tv tittande under maten (var dans VM i Halmstad i helgen) ringde telefonen. Stod nått konstigt nummer som började på -37.... När jag svarade så fattade jag inte vad personen sa! Bara att han sa "God kväll" på kroatiska. Gordana jag jobbade med på Fogdaröd i Höör är kroat så lärde mig lite av henne innan min resa till Kroatien förra året. Men det var dock det enda jag fattade. Blev så full i skratt när han bara fortsatte att snacka på sitt språk fastän jag försökte förklara för honom att jag inte förstod, så jag gav luren till stackars Malin. Jag fick verkligen en riktig skratt attack! Vadå fattig humor. Det hela slutade med att Malin bara la på efter ett tag för han verkade ju inte fatta att vi inte förstod honom...haha det var gårdagens höjdpunkt! =D Vi sa att han kanske var en telefonförsäljare ifrån Kroatien som ring heeeelt fel.

 
        Malin                          Anna

Bilderna är inte från igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0