Musslor knakar och sen slinker de iväg....

Haha kan inte sluta skratta åt min kära arbetskamrat Kerstin. Hon är för rolig, och vi har väldigt kul ihop när vi jobbar. (arbetar bl.a helger ihop med denna 50åriga kvinnan.) Idag hade vi fullt upp precis som det brukar vara, och vid lunch tid blev vi båda så trötta å då börjar fnissandet komma smygandes. Så kom vi in på att diskutera soppor. Kelda har ju många kylda soppor som är goda. (Kerstin gillade en soppa som heter thaisoppa innan hon fick reda på av mig att den innehåller kycklingkött, då båda är vegetarianer fick hon snällt sluta äta den) Det finns en fisksoppa också som Kedla gör, men i den finns det musslor har jag observerat, och musslor gillar inte jag. Inte Kerstin heller tydligen. Ska citera dagens citat av min kära kollega här:

"- Nej, jag gillar inte heller musslor, de knakar och sen slinker de iväg har jag fått för mig."  =)

Ikväll blir det träning, ska först lägga mig och vila lite om jag ska orka. Sen efter 20 kommer Fredrik (ex) på besök. Vi skulle ha bytat julklappar för länge sen men har inte blivit av. Så nu får det vara dags, si sådär 3 veckor efter jul...men bättre sent än aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0