Sjösalavals...

"Rönnerdahl han skuttar med ett skratt ur sin säng
Solen står på Orrberget, sunnanvind brusar.
Rönnerdahl han valsar över Sjösala äng.
Hör min vackra visa, kom sjung min refräng.
Tärnan har fått ungar
och dyker i min vik
från alla gröna dungar
hörs finkarnas musik
och se så många blommor
som redan slagit ut på ängen
gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol..."


Det är sån här musik som tex av Evert Taube som spelas på äldreboendet i Frennarp! Dansade vals efter em kaffet idag med en liten tanta. Hon blev så glad och sken som en sol=) Tänk så lite man behöver göra (oftast) för att dom ska bli så glada och tacksamma. När det är på det viset blir man på bra humör själv också. Var en lugn kväll idag som tur är. Var lite orolig för vem jag skulle jobba med ikväll eftersom Lena tagit semester idag och imorgon när vi skulle jobbat. Var den människan jag fick jobba med som jag fasat för. Men det gick faktiskt bra. No problemas. Jag har lätt för att sammarbeta med folk av olika slag och typer så vet inte varför jag oroade mig egentligen.

Kollar på en film på tv 3 just nu; Jersey Girl. En kärleks film. Kanske fel typ utav film för mig att kolla på i nuläget. Saknaden blir bara värre då...*suck*

Nu ska jag smutta klart på mitt pepparmynte. Har haft en period nu med mycket magkatarr och som tur är lindrar detta teet lite grann.

God natt på er alla!


Hittade ett par streetskor som jag ska önska mig av fader när jag fyller år! (vilket är snart....) tiden går så fort.

Kommentarer
Postat av: linda

åh va fina skor!! Ska bli mysigt imorgon gumman.. puss

2008-01-24 @ 12:37:28
URL: http://lindaj86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0