Propp mätt!

Japp här sitter man, precis ätit potatis,morot, purjolök och linssoppa, härlig blandning va? Man kan koka soppa på allt möjligt. Som mormor brukar säga, man kan koka soppa på en spik. Åt en god pumpafrö fralla till!

Var ute och gick en härlig promenad med min kära vän Linda vid östra stranden i em. Pratade om en hel del saker, var ju ett tag sen vi sågs nu eftersom jag varit bortrest och sen sjuk. Vi kom fram till att livet iallafall varit lite lättare och lite roligare om man haft mer pengar... Såg även folk som åkte wakeboard med segel. Kanske vi också ska börja med! =) hihi

Efteråt cyklade vi inom ICA MAXI, köpte lite smått och gott, bl.a svenska jordgubbar som de börjat sälja nu. Såååå gott. Mina ligger och väntar tills magen är beredd på att ta emot mer ätbart. Köpte även Lindhts creation 70% choklad, som jag inte smakat innan. Nallade av den både före maten och efter. Kanske lite därför jag är så mätt?! Sjukt god är den iallafall, älskar ju mörk choklad. Sen köpte jag en sak till....ostkaka, fast i en sån liten en portions storlek. Varför ostkaka undrar kanske ni? Jo för under hela veckan jag legat sjuk har den reklamen om ostkaka visats om och om igen och då har jag varit så sugen så det tar jag igen nu ;) Påminner mig om när jag var 12 år och blev opererad för blindtarmen. Mamma och vårdpersonalen tjatade en massa på mig att jag var tvungen till att dricka mycket för att få bli av med droppet. Äta fick jag inte göra i början. Men jag ville inte dricka! Har alltid svårt för det när jag är sjuk. Men däremot MAT, det är jag alltid sugen på. (Ok, jag var inte sugen på något överhuvudtaget under de 3 första dagarna av min influensa nyss, då levde jag på vatten) Såg massa reklamer på tv om all möjlig mat och DET ville jag ha, men det fick jag inte. Är inte lätt att vara ett mat-freak.... =S

Medans soppan kokade på spisen hann jag också med att dammsuga, plocka iordning lite och diska. Känns skönt att dammråttorna försvunnit haha. Har ju inte blivit någon städning här på 2 veckor. Var ju på Rhodos en vecka sen legat deckad en. Inte lätt inte. Som tur är mår jag bättre nu, bara hostan som är jobbig. Å givetvis är jag lite snuvig men det får gå. Försvinner väl det med någon gång. Jobb imorgon 14-21.30 och på söndag 7-15. Då får jag träffa Kerstin =) Hon ringde i början på veckan och undrade hur allt var. Man blir glad när folk tänker på en. Å när man märker att man är saknad.

Trevlig helg på er!

image610
http://www.lindht.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0