Regn och rusk

Såååå tråkigt väder nu....Givetvis kommer det bli fint igen när jag börjar jobba den 16:e.

Igår hade jag iallafall en mysig kväll tillsammans med Linda. Blev hembjuden på laxpaj med sallad och jordgubbar och mörkchoklad till efterätt. Joel är ute och paddlar med klassen på någon ledarskapsutbildning. Synd om dom som hade sån otur med vädret. Lindis och jag försökte öva på varandra att göra lockar med plattång haha men jag lyckades bara göra tantiga lockar i hennes hår och hon råkade "dra av" en av mina löshårsslingor. Så det blev inte så lyckat för oss alltså. Men en trevlig kväll var det som alltid. =)

Idag har jag suttit i telefonen i ett känns det som... har ringt en massa ärenden, bla så fick jag ett brev från försäkringskassan att jag ska betala 5000kr till dom innan 3 juli för att jag tydlien fått för mycket bostadsbidrag 2007. Blir så irriterad, men är ju inget att göra åt måste ju betala så ringde och bad dom om en avbetalningsplan som ska komma med posten. Hoppas det inte blir för mycket per månad, vad ska jag få dom pengarna ifrån isåfall?! Jag har ingen inkomst i Juni/Juli månad, men det skiter ju dom i. Frågade om jag inte kunde få vänta med att betala det tills i början på nästa år när jag gått ut skolan och har jobb men det gick inte för sig. Bara att bita i det sura äpplet alltså.

Sen ringde jag Telenor och beställde en ny mobil på abonnemang, och sen ringde jag 3 och bad dom skicka över mitt mobilnummer till Telenor. Killen i växeln frågade givetvis varför jag valt att säga upp mitt abonnemang hos dom, och jag sa som det var att jag nästan aldrig har någon teckning här hemma. "Ok sa han ha en trevlig dag!" Tur han inte började försöka sälja massa som de alltid gör! Så efter ett antal minuters köande och telefonsamtal ringde jag mitt sommarjobb för att ändra på tiden första dagen då sköterskan bara kunde ge mig deligeringstestet den 16 Juni kl 13 när jag egentligen skulle börja där.... tack o lov är de så goa på landfästet så det fixade sig utan några större problem. Jag börjar 15 istället.

Sen ringde lill sis nu för ett tag sen, blir ingen aerobics för oss idag då hon tydligen fått nackspärr stackarn, och jag har inte lust att gå dit själv. Hoppas hon blir bra snart när hon börjat sommarjobba och allt. Alltid är det nått. De hade gjort inbrott i hennes bil igår igen, rutorna var inslagna... som tur är kom de ju ingenstans med bilen då motorn är paj. Haha kan jag tänka tji fick dom. Men tråkigt att de jämt ska förstöra.... Hoppas pappas bil får stå i fred där uppe!

Mellan varven har jag och Janne gått en sväng runt Vallås och hunnit äta middag beståendes av pasta och quornfärssås. Janne gav förslag på att vi ska hyra film ikväll och så blir fallet. Perfekt film väder ju! Behöver varva ner, känner mig lite irriterad efter alla samtal, speciellt på försäkringskassan *grrr*.

Hoppas ni andra har en bra dag trots regn! Kraaaam


Babylove i Höör=)

Kommentarer
Postat av: Jessica [ myckelite om litemycke ]

fan vad drygt med försäkringskassan.........

de har noll förstålse att alla inte tjänar pengar direkt. grrr

2009-06-13 @ 12:17:27
URL: http://myckelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0