Sommar sommar sommar

Vad jag älskar detta vädret! Har fått njuta av två dagar på stranden nu, men idag blir det inget då jag börjar jobba kl 15. Har iallafall hunnit med att träna styrka + kondition nu i förmiddags. Känns bra. Slutar kl 10 imorgon fm, så är vädret lika fint då ska jag och janne bänka oss vid havet såklart=) På lördag blir det afterbeach på Tylösand! Sen grillning och utgång. Ska bli skoj.





Igår kväll cyklade jag hem till Malin, vi köpte färsk laxfilé som vi gjorde i ugnen, nypotatis, sallad och en kall sås. Till efterätt hade vi givetvis jordgubbar med glass och mörk choklad. *mmmmm*




Dagens lunch hos E&J bestod av:



2 portioner

2 portioner bulgur

buljong till bulgurkokningen

1 msk rapsolja

ca 200 g wokgrönsaker

1 nektarin, klyftad

0,5 tsk curry

1 krm spiskummin

salt & peppar


Koka bulgurn i buljong. Hetta upp oljan i en stekpanna och fräs grönsakerna, nektarinen och bulgurn. Krydda med curry, spiskummin och salt och peppar. Servera woken till någon god proteinkälla och strö ev. över nötter eller frön.


(Mollys hälsoblogg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0